شناسهٔ خبر: 67071772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ هزار میلیارد ریال طرح "یادگار ابراهیم" در گناباد آماده بهره‌برداری است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ ۱۱ طرح که با صرف اعتبار ۷۰ هزار میلیارد ریال طی دولت سیزدهم در این شهرستان تکمیل شده در قالب طرح‌های "یادگار ابراهیم" آماده بهره برداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ ۵۷ درصد از مجموع این اعتبار به بخش نهضت ملی مسکن و بقیه در سایر بخشهای اقتصادی و عمرانی و فرهنگی تخصیص یافت.

وی مهمترین طرح‌های شاخص یادگار ابراهیم که در گناباد آماده بهره برداری است را بهره برداری از هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن با صرف اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی برشمرد.

فرماندار گناباد گفت:‌ از این تعداد هزار واحد در مناطق شهری و ۳۵۰ واحد در مناطق روستایی این شهرستان تکمیل شد و زیرساخت‌های مورد نیاز آنها شامل آب،‌ برق،‌ گاز، تلفن و فیبرنوری به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

نصیری افزود:‌ همچنین در ۷۰۰ واحد از این تعداد علاوه بر طرح‌های زیرساختی، طرح‌های روبنایی شامل بوستان، مدرسه، زمین چمن، بوستان بازی کودکان، مسجد و امکانات درمانی تکمیل شده است.

وی سایر طرح‌های آماده بهره برداری یادگار ابراهیم در شهرستان گناباد را طرح توسعه دیرگداز، مجتمع آموزش عالی، ساختمان مصلای اقامه نماز،‌ مخزن آب روشناوند و اصلاح خط انتقال آب گناباد ذکر کرد.

تخصیص هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی گناباد

فرماندار گناباد گفت:‌ از ابتدای دولت سیزدهم ۲۶ روستا در بخش‌های کاخک و مرکزی این شهرستان با صرف اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال گازرسانی شد که از این تعداد ۱۵ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته محقق شد.

نصیری افزود:‌ با اجرای این طرح‌ها تمام مناطق گناباد از نعمت گاز برخوردار شدند و برق رسانی به آخرین روستای این شهرستان طی یک سال گذشته انجام شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما