شناسهٔ خبر: 67071731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پس از ۱۶ سال؛

محیط‌زیست تایباد و باخرز همچنان فاقد ساختمان اداری مستقل

شوکت سالاری

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: کمبود نیرو و نداشتن ساختمان اداری مستقل را مشکل جدی محیط‌زیست شهرستان‌های تایباد و باخرز دانست.

صاحب‌خبر -

یوسف اربابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مناطق شکار ممنوع این دو شهرستان در مجموع ۱۰۸ هزار هکتار وسعت دارند که ۵۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این عرصه مرزی است و همچنان پس از ۱۶ سال فاقد ساختمان اداری مستقل هستند.

وی بیان کرد: حفاظت از ۱۰۸ هزار هکتار وسعت در دو شهرستان تایباد و باخرز که ۵۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از این عرصه مرزی است و از سویی با توجه ‌به وسعت بالای عرصه‌های طبیعی باخرز و تنوع گونه‌های جانوری آن، راه‌اندازی نمایندگی اداره حفاظت محیط‌زیست در این شهرستان نیز ضرورت دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های تایباد و باخرز افزود: ۱۶ سال از فعالیت حفاظتی در عرصه‌های طبیعی این مناطق گذشته و اکنون به دلیل عدم ساختمان اداری فعالیت‌های اداری محیط‌زیست تایباد و باخرز در فضاهای غیر مرتبط همچون اماکن اجاره‌ای و یا در برخی از ادارات انجام می‌شود.

 اربابی بیان کرد: نگهداری از پنج شهر، ۹۵ روستا و چهار بخش در ۲ شهرستان تحت حفاظت محیط‌زیست شهرستان تایباد با کمبود نیرو مواجه است.

وی با اشاره به اینکه تایباد و باخرز دارای چهار منطقه شکار ممنوع هستند، اعلام کرد: برای حفظ تنوع زیستی گونه‌های جانوری تایباد به‌ صورت رسمی ۱۴ نیرو پیش‌بینی ‌شده که اکنون فقط با سه نیرو در شهرستان‌های تایباد و باخرز انجام می‌شود.

 انواع «کرکس، آهو، بالابان، عقاب طلایی، دلیجه، بک، روباه و انواع خزندگان، مار، بزمجه و لاک‌پشت آسیایی» از مهمترین گونه‌های جانوری شهرستان‌های تایباد و باخرز است.

 انتهای پیام

نظر شما