شناسهٔ خبر: 67071728 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چین: واشنگتن دست از تضعیف رژیم منع اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای بردارد

ساجده محمودی

سفارت چین در آمریکا با تاکید بر اینکه «ایالات متحده می‌بایست دست از تضعیف رژیم منع اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای بردارد» خواستار کاهش نقش تسلیحات هسته‌ای در سیاست‌های امنیت ملی و جمعی غرب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسئول مطبوعاتی سفارت چین در آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد ایالات متحده باید از تضعیف رژیم بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه هسته‌ای دست بکشد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده باید با دقت بیشتری درباره رفتار خود فکر و خود را متعهد به انجام کار درست کند. واشنگتن تضعیف رژیم بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه هسته‌ای را متوقف کند، نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست‌های امنیت ملی و جمعی کاهش دهد و مسئولانه برای رفاه جهان عمل کند.

این عضو سفارت پکن در واشنگتن که در واکنش به اظهارات پرانای وادی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایالات متحده، مدیر ارشد کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه در شورای امنیت ملی کاخ سفید این اظهارات را بیان کرده است، همچنین گفت: ایالات متحده در جایگاه دارنده بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان قرار دارد. با این وجود، به سیاست هسته‌ای اولین استفاده می‌چسبد، استراتژی‌های بازدارندگی هسته‌ای را علیه دیگران طراحی می‌کند و برای ارتقای سه‌گانه هسته‌ای خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

وی افزود: این کشور از معاهدات و سازمان‌های مربوط به کنترل تسلیحات خارج شده، اتحاد هسته‌ای ناتو را تقویت کرده و همکاری با متحدان خود را در زمینه فناوری‌های پیشرفته نظامی گسترش داده است.

انتهای پیام

نظر شما