شناسهٔ خبر: 67071635 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت:

راه آهن استان خراسان جنوبي زودتر از برنامه زمان‌بندي تکميل مي‌شود

صاحب‌خبر -
راه آهن استان خراسان جنوبي زودتر از برنامه زمان‌بندي تکميل مي‌شود
خبرگزاری آریا - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی را در قالب یک برنامه 4ساله در دستور کار داشتیم اما با شتابی که اجرای پروژه دارد، در زمانی کوتاه‌تر به نتیجه نهایی خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی؛ عباس خطیبی در حاشیه نشست با استاندار که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود، به بازدیدهای خود از قطعات راه آهن استان اشاره و اظهار کرد: در پروژه راه آهن استان حدفاصل بیرجند - یونسی به طول 270 کیلومتر عملیات خاک‌برداری، خاکریزی، بتون ریزی، حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها و تقاطع‌ها در دستور کار است.
وی با تأکید بر اینکه در فاصله زمانی کوتاهی، سرعت اجرای کار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به زودی بخش‌های ایستگاهی و روسازی در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از مجوز دولت و اعتبار ویژه تخصیص یافته به پروژه راه آهن خراسان جنوبی گفت و اظهار کرد: بخشی از مجموع هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده به پروژه تزریق شد و در فاصله کوتاهی 500 میلیارد تومان دیگر هم به پروژه تخصیص خواهد یافت.
خطیبی متذکر شد: این پروژه به عنوان یکی از کریدورهای مهم کشور حدفاصل چابهار - سرخس، علاوه بر اثرات ترانزیتی در منطقه، توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی را در قالب یک برنامه 4ساله در دستور کار داشتیم، یادآور شد: با شتابی که اجرای پروژه در شرایط فعلی دارد، این محدودیت زمانی به گونه‌ای مدیریت می‌شود که در زمانی کوتاه‌تر به نتیجه نهایی برسیم.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تأکید کرد: منابع مالی پیش بینی شده با حمایت ویژه دولت به خوبی به پروژه تزریق شده و تخصیص یافته است.
خطیبی ادامه داد: این پروژه، یادگار رئیس جمهور شهید است و شهید رئیسی بانی این پروژه محسوب می‌شوند و در حرکت آن نقش بسزایی ایفا کرده اند و ما وظیفه داریم به گونه‌ای اقدام کنیم که این پروژه شتاب بگیرد و باقیات صالحاتی برای بانی و اجرا کنندگان این طرح باشد.

نظر شما