شناسهٔ خبر: 67071167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش محوری قوه قضائیه در کرمان برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری همایش بزرگ و محوری قوه قضائیه در استان کرمان در هفته قوه قضائیه با حضور مسئولان ارشد استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان کرمان با بیان اینکه هفته قوه قضائیه امسال با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مراسم چهلمین روز شهدای خدمت مصادف شده است و باید از این فرصت برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه از چهارشنبه 30 خردادماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در کرمان با حضور اعضای شورای قضایی استان، کارمندان دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی با عطرافشانی، گلباران و ادای احترام به قبور شهدا برگزار می‌شود و سخنران این مراسم رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 نفر از یاران باوفای ایشان در هفتم تیرماه 1360، بیان کرد: تدوین قانون اساسی از خدمت‌های ماندگار شهید بهشتی است که ما امروز ثمرات آن را می‌بینیم.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در دستگاه عدلیه تاکید کرد و گفت: باید پیام‌های امیدآفرین برگرفته از سند تحول قوه قضائیه تحت عنوان روایت پیشرفت برای عموم مردم از طریق انتشار و توزیع محتوای رسانه‌ای تبیین شود.

حمیدی با اشاره به اینکه در هفته قوه قضائیه بیش از 30 مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی در مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی با مقامات قضایی انجام می‌شود، ادامه داد: در این نشست‌ها آخرین دستاوردها و اقدامات قوه قضائیه در استان کرمان برای مردم تشریح خواهد شد.

وی برگزاری همایش بزرگ و محوری قوه قضائیه در استان کرمان را از مهم‌ترین برنامه ستاد در هفته قوه قضائیه دانست و گفت: این همایش با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار، مجمع نمایندگان استان، شورای قضایی، شورای اداری، شورای تامین، مسئولین ارشد استان، قضات و کارمندان دستگاه قضائی استان و سازمان‌های تابعه برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از برپایی میز خدمت و ملاقات مردمی مقامات ارشد قضایی استان و مدیران کل سازمان‌های تابعه قوه قضائیه با مردم شهر کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) در روز جمعه یکم تیرماه خبر داد و افزود: در این دیدار مردمی به مشکلات حقوقی و قضایی مردم رسیدگی خواهد شد.

وی از برگزاری شورای تامین استان به میزبانی دادگستری و تشریح عملکرد و تبیین دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان از دیگر برنامه‌های دادگستری استان در هفته قوه قضائیه است.

محمدباقر اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهیدان والامقام هفتم تیر، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی، اظهار داشت: آن شهید بزرگوار که با تلاش بی‌وقفه منشاء خیر و خدمت بود، الگویی تاثیرگذار و عدالت‌محور در مسیر ارتقای قوه قضائیه بود و بر برقراری عدالت ایمان داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان کرمان، گفت: در این هفته در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، مقامات قضایی استان با نخبگان حوزه و دانشگاه و سایر اقشار جامعه دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت و دستاوردهای نظام قضایی برای اقشار مختلف تبیین خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه در هفته قوه قضائیه، قضات سراسر استان به‌صورت مستمر از زندان‌ها سرکشی خواهند کرد و این بازدیدها با آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد همراه است، افزود: در تاریخ یکم تیرماه 1403 مقامات ارشد قضایی استان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان کرمان خواهند بود و به صورت چهره به چهره با مردم گفت‌وگو خواهند داشت.

وی همچنین از برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدان در هفته قوه قضائیه، با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و همکاری کانون وکلای مرکز قوه قضائیه و سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان خبر داد و گفت: حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و مقامات ارشد قضایی استان در آسایشگاه جانبازان و دیدار و ملاقات با خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان و رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های خانواده معزز شهدا و ایثارگران نیز از برنامه‌های تعیین شده دستگاه قضایی در هفته قوه قضائیه برشمرد.

انتهای پیام/511/

نظر شما