شناسهٔ خبر: 67070893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات اجرایی ۲ مدرسه در مناطق روستایی خمین آغاز شد 

خمین - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت ۲ مدرسه ابتدایی در روستاهای کاظم آباد و دره گرم از توابع شهرستان خمین روز شنبه با حضور نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، نماینده مردم خمین در مجلس دوازدهم در این آیین گفت: توجه به تربیت دینی و آموزش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

«محمد بیات»ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری است که در نرم افزار تامین نیروی انسانی و در سخت افزار با اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مورد توجه است.

وی بر عدالت آموزشی در سازمان نوسازی مدارس تاکید کرد و گفت: باتوجه به نزدیک بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عملکرد بهتر و عالی‌تر در مناطق روستایی زمینه‌ساز افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام رویکرد دولت سیزدهم است.

«حمید کمانکش» بیان کرد: کلنگ‌زنی این ۲ مرکز آموزشی به دلیل نیاز فوری دانش آموزان این مناطق روستایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت مدرسه روستای دره گرم به هیچ عنوان مناسب نیست و سرعت در ساخت و تکمیل این مدرسه مهم است.

فرماندار خمین تاکید کرد: باتوجه به جانمایی مدرسه این روستا، الحاق روستا به طرح هادی در مدت ۱۰ روز آینده انجام شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز گفت: ساخت هر ۲ مدرسه نیازمند ۳۵ میلیارد ریال اعتبار است که یک سوم آن را خیر برعهده گرفته است، یک سوم را شهرستان و مابقی را اداره کل تامین می‌کند.

«امیر موحد رجب خواه» ادامه داد: این مدارس ابتدایی و ۲ کلاسه هستند و پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر امسال هر ۲ مدرسه بهره برداری شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان دانش آموز هستند.

نظر شما