شناسهٔ خبر: 67070713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

عربستان: دمای هوا در ایام حج امسال به ۴۸ درجه می‌رسد

شهرهای زیارتی عربستان امسال به گرم‌ترین حد خود در ۲۸ سال گذشته می‌رسد. هواشناسی عربستان اعلام کرده «دما در مسجدالحرام تا ۴۸ درجه هم افزایش می‌یابد.» این در حالی است که سال گذشته دمای هوا در گرم‌ترین روز به ۴۵ درجه رسیده بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: با توجه به افزایش دمای هوا تا ۴۸ درجه در ایام حج امسال، سعودی‌ها به زائران هشدار دادند.

«حج امسال دمای هوا در مکه و مدینه بالاتر از حد طبیعی است.» این را ناظر کل امور حج عبدالعزیز الحربی می‌گوید.

شهرهای زیارتی عربستان امسال به گرم‌ترین حد خود در ۲۸ سال اخیر می‌رسد. مرکز ملی هواشناسی عربستان اعلام کرد که «دما در مسجدالحرام تا ۴۸ درجه هم افزایش می‌یابد.» این در حالی است که سال گذشته دمای هوا در گرم‌ترین روز به ۴۵ درجه رسیده بود.

در حج گذشته برای کاهش حدود ۶ درجه‌ای دمای هوا، بیش از ۵۰۰ پنکه مه‌پاش در مسیر زائران خانه خدا نصب شد. با این وجود بر اساس اعلام سعودی‌ها «حدود ۲۵ درصد زائران (۴۵۰ هزار نفر) به دلیل گرمازدگی راهی بیمارستان‌ها شدند.»

با توجه به افزایش دمای هوا در ایام حج تمتع، سعودی‌ها به زائران هشدار دادند که در کنار استفاده از چتر، کلاه آفتابگیر، اسپری آب، در ساعات اوج گرما به ویژه ظهرها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند. در حالی که بسیاری از زائران علاقه‌مند به شرکت در نمازهای جماعت ظهر هستند. رئیس امور دینی مسجدالحرام عبدالرحمن سدیس می‌گوید که «روزانه بیش از ۴۰۰ چتر بین زائران توزیع می‌شود.» درحالی که در یک ماه اخیر بیش از یک میلیون زائر به حج تمتع مشرف شده‌

اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما