شناسهٔ خبر: 67070690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند:

دریاچه تار دماوند برای بازدید گردشگران بازگشایی شد/ ورود خودرو ممنوع

دماوند - ایرنا - رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند گفت: با ساماندهی گردشگری در اثر طبیعی ملی دریاچه تار دماوند،منطقه برای طبیعت گردی از ۱۶ خردادماه الی ۱۵ شهریورماه بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نقی میرکریمی روز شنبه به خبرنگاران گفت: در تاریخ های یادشده بازدید از اثر ملی و طبیعی دریاچه تار با رعایت قوانین و ضوابط منطقه برای عموم آزاد است و با توجه به صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی ، جاده غربی منطقه (دماوند، روستای چنار شرق) که مناسب تر است در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی توضیح داد: اثر طبیعی ملی دریاچه تار از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان متبوعه است و متأسفانه در سالهای گذشته گردشگری بی‌ضابطه نظیر،تخریب، رها کردن زباله، تردد و ورود به حاشیه دریاچه با خودرو و موتورسیکلت، بروز حوادث متعدد و غرق شدگی و ناهنجاری‌های اجتماعی به منطقه آسیب وارد شده بود.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند ادامه داد: با احداث پاسگاه محیط بانی جدید و اعمال ضوابط و مقررات سازمانی اقدامات لازم جهت ساماندهی در حال انجام است.

میرکریمی افزود: ورود خودرو و موتورسیکلت به حاشیه دریاچه تار و هویر از فاصله ۲۰۰ متری ممنوع است و گردشگران می توانند با پارک خودرو در کنار پاسگاه محیط بانی تار به صورت پیاده از طبیعت زیبا و دلنشین دریاچه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: چادر زدن و اقامت شبانه در فاصله کمتر از ۵۰ متر حاشیه دریاچه ها، قایق سواری، شنا، رها کردن زباله، شکار و صید، تردد خودرو ها و موتورسیکلت خارج از جاده های موجود در منطقه ممنوع و رعایت شئونات اسلامی الزامی است و پیرو هماهنگی های لازم با مرجع قضایی بر هرگونه تخلف احتمالی برخورد های قانونی لازم صورت می پذیرد.

به گزارش ایرنا، دریاچه تار در ۱۵ کیلومتری شرق دماوند و درنزدیکی روستایی به نام هویر قرار دارد وطبیعت زیبای دریاچه تار به همراه آب و هوای معتدل آن، به علاوه‌ی امکانات گردشگری که در نزدیکی دریاچه وجود دارد این دریاچه را به یکی از مقاصد همیشگی گردشگران تبدیل کرده است.

نظر شما