شناسهٔ خبر: 67070630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایستگاه پایش آلودگی هوا در گناباد به بهره برداری رسید

گناباد- ایرنا- دومین ایستگاه پایش آلودگی هوای گناباد روز شنبه طی آیینی همزمان با هفته محیط زیست در مجتمع آموزش عالی این شهرستان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار گناباد در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ برای ساخت و بهره برداری از ایستگاه پایش آلودگی هوای این شهرستان ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رضا نصیری خسارتهای خشکسالی ۲۰ سال گذشته در بخشهای مختلف و از جمله محیط زیست و عرصه های منابع طبیعی گناباد را یادآور شد و اضافه کرد:‌ در دولت سیزدهم توجه خاصی به حفظ عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شده است که از جمله آنها می توان به نهال کاری "تاغ" در مساحت ۷۰۰ هکتار با مشارکت مردم و بسیجیان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین برای کنترل روانابها و سیلاب که در زمان بارش شدید باران خسارتهایی به مناطق شهری و روستایی گناباد وارد می کرد ۱۰ پل توسط شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ساخته شد.

ایستگاه پایش آلودگی هوا در گناباد به بهره برداری رسید

فرماندار گناباد اجرای طرح آبخوانداری شهید سبحانی و تقویت سازه های آبخیزداری در بخشهای کاخک و مرکزی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در این شهرستان ذکر کرد.

حسن ابراهیمی رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد نیز گفت: در ایستگاه پایش آلودگی هوای گناباد شاخص ریزگردها با ارزیابی غلظت ۲.۵پی.ام و ۱۰پی.ام بررسی و نتایج آن در تصمیم‌گیری‌ها در مواقع اضطراری و طرح‌های بیابان‌زدایی مورد توجه قرار گیرد و از نتایج آن در طرح‌های تحقیقاتی دانشگاهی نیز استفاده می شود.

۱۶ تا ۲۲ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نام گذاری شده است.

گستره مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع زیست محیطی گناباد ۴۰۷ هزار هکتار است و از مهمترین گونه های جانوری این شهرستان می توان به قوچ، میش، کل، بز، "تیهو"، "گربه پالاس"، روباه، گرگ و کفتار،‌ آهوی ایرانی، کاراکال،‌ بالابان و انواع خزندگان و پرندگان نظیر "هوبره"، عقاب طلایی، "سارگپه" و کبک اشاره کرد.

۴۰ درصد از مجموع ۴۳۳ گونه جانوری اعم از پستانداران، پرندگان و خزندگان خراسان رضوی در شهرستان گناباد وجود دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما