شناسهٔ خبر: 67070455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛

امروز پایان مهلت ۵ روزه بررسی صلاحیت‌های نامزدهای ریاست جمهوری/ احتمال تمدید مهلت شورای نگهبان

طحان نظیف گفت: براساس قانون، امروز مهلت پنج روزه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری تمام می‌شود و در صورت تصمیم برای استفاده از مهلت قانون اضافه آن را اعلام می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

امروز پایان مهلت پنج روزه بررسی صلاحیت‌هابه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی اعلام کرد: شورای نگهبان در حال بررسی «دقیق» صلاحیت‌ها است.

سخنگوی شورای گفت: مهلت پنج روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری امروز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تمام می‌شود؛ براساس قانون این مهلت می‌تواند تمدید شود بنابراین در صورت تصمیم برای استفاده از مهلت قانونی اضافه امروز آن را اعلام می‌کنیم.

وی افزود: شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت‌ها است. همه چیزی براساس تقویم زمان‌بندی در حال پیشرفت است.

طحان نظیف گفت: تصورم این است شورای نگهبان با توجه به تعداد زیاد داوطلبان از بخشی از مهلت ۵ روزه دوم برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری استفاده خواهد کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از روز پنج‌شنبه (۱۰ خرداد) آغاز و ساعت ۱۸ روز دوشنبه (۱۴ خرداد) به پایان رسید و در نهایت از میان ۲۷۸ مراجعه‌کننده به ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور، ۸۰ داوطلب نام‌نویسی کردند. پس از آن شورای نگهبان در مدت پنج روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند.

براساس اعلام قبلی وزارت کشور، پس از اعلام اسامی، نامزدها به مدت ۱۵ روز فرصت تبلیغات دارند و در نهایت رای‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما