شناسهٔ خبر: 67070431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

تحلیل یک جامعه شناس از فراگیر شدن تب همِستری در کشور/ چرا ایرانیان حال کار کردن ندارند؟

یک جامعه‌شناس می گوید علت محبوبیت همستر در ایران مادی شدن قضاوت ها است و مادیات تمام فکر و ذهن مردم سراسر دنیا را گرفته است.

صاحب‌خبر -

تابناک-ریحانه شیشه گر: صبح امروز حساب ایکس همستر کامبت، ربات تلگرامی محبوب این روزها، با انتشار پستی از رسیدن تعداد کاربران خود به ۱۱۶ میلیون پس از ۷۲ روز خبر داد؛ اما واقعا چرا مردم به سمت همستر هجوم آورند؟

تحلیل یک جامعه شناس از تب همستری در ایران/ چرا ایرانیان حال کار ندارند؟

در جامعه صرفا براساس ظاهر قضاوت می شوید

امان الله قرایی مقدم، جامعه‌شناس در گفتگو با تابناک می‌گوید: در جامعه امروز شخصیت شما براساس ظاهر شما تعریف می‌شود و شما صرفا براساس ظاهر قضاوت می‌شوید، به همین خاطر مردم برای کسب درآمد و بهره برداری مالی به هر راهی که فکر کنید می‌روند و این موضوع به برنامه همستر و یا برنامه مشابه آن محدود نمی‌شود.

 حتما بخوانید: با بازی همستر سلامت خود را از دست می دهید!

تحلیل یک جامعه شناس از تب همستری در ایران/ چرا ایرانیان حال کار ندارند؟

مادیات تمام فکر و ذهن مردم سراسر دنیا را گرفته است

این جامعه‌شناس ادامه می‌دهد: این موضوع مختص به ایران نیست و براساس مطالعات صورت گرفته این موضوع در سراسر دنیا وجود دارد و مادیات تمام فکر و ذهن مردم سراسر دنیا را گرفته است.

 مردم برای رسیدن به مادیات به هر کاری دست می‌زنند

قرایی مقدم می‌افزاید: اگر تاریخ را براساس تئوری‌های علمی به سه دوره تقسیم کنیم از قرن شانزدهم میلادی به بعد مادیات ذهن بشر را احاطه کرد و نه تنها ایرانیان بلکه مردم سراسر جهان برای رسیدن به مادیات به هر کاری دست می‌زنند.

او می‌افزاید: رسانه‌های اجتماعی دیوار میان جوامع را برداشته است و به همین خاطر این موضوع بیشتر از قبل عیان شده اما از قرن شانزدهم این موضوع شکل گرفته و مورد جدیدی نیست.

حتما بخوانید: همستر جیب شما را می زند!

تحلیل یک جامعه شناس از تب همستری در ایران/ چرا ایرانیان حال کار ندارند؟

مردم ایران تنبل هستند؟

قرایی مقدم در واکنش به افرادی که علت پرطرفداری همستر در میان ایرانیان را تنبلی مردم می‌دانند، عنوان می‌کند: برخی می‌گویند مردم ایران حال و حوصله کار کردن ندارند، این موضوع شاید تا حدودی قرین به صحت باشد، اما این موضوع چگونه شکل گرفت؟ آیا مردم ذاتا تنبل هستند یا حاکمیت آن‌ها را به این سمت برده است؟

او ادامه می‌دهد: از مردم کشوری که از حدودا ۱۳۲ روز از کل روز‌های سال آن‌ها تعطیل است آیا می‌توان انتظار کار و فعالیت داشت؟

این جامعه شناس می‌افزاید: تنبلی ایرانیان ذاتی نیست و آب و هوای اجتماعی آن‌ها تنبل بار آورده است و به قول معروف آب و هوای اجتماعی است که توسعه اجتماعی را به بار می‌آورد و فرهنگ تن پرور، افراد را تنبل می‌کند.

تحلیل یک جامعه شناس از تب همستری در ایران/ چرا ایرانیان حال کار ندارند؟

نظر شما