شناسهٔ خبر: 67069167 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیدعزت الله ضرغامی:

رییس‌جمهور بعدی نگاه آیت‌الله رییسی را به صنایع دستی دنبال کند

پارمیس طهماسب‌زاده

ضرغامی با اشاره به خدمات آیت الله رییسی در حوزه صنایع دستی، یادآور شد: آیت الله رییسی در زمینه بیمه، پیمان سپاری ارزی و ... اقداماتی را صورت دادند که بسیار ارزشمند بود و رییس جمهور آتی نیز باید همین نگاه را داشته باشد تا فعالان ما بتوانند این مسیر را ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از پایان مراسم روز صنایع دستی در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی بسیار کمک کرد که نگاه‌ها به صنایع‌دستی تغییر کند؛ توجه به زیرساخت‌های صنایع‌دستی به یک نگاه تحولی باز می‌گردد که شهید رییسی بسیار زود به این تحول رسیدند و در هر فرصتی به آن توجه کردند. 

او ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این دوره صورت گرفت، با وجود محدودیت‌هایی که در زمینه اعتبارات وجود داشته بیمه فعالان صنایع دستی بود. ایشان این توجه را داشتند و از سوی دیگر به این نیز توجه می‌کردند که بیمه یک‌طرفه موجب حل مشکل نخواهد شد؛ ایشان برای رونق تولید در حوزه صنایع دستی نیز ارزش بسیاری قائل بودند. 

او گفت: اگر مسئله صادرات مهم است جداسازی مسئله صادرات صنایع دستی از سایر حوزه‌ها نیز دارای اهمیت است. به لحاظ منتفی شدن پیمان‌سپاری ارزی نیز مورد توجه است. این حوزه بضاعت محدودی دارد. صنایع دستی اول راه است و نیاز به اسپانسر حکومتی دارد. صنایع دستی نیاز به حمایتگر و داربست دارد. آیت الله رییسی در حوزه صنایع دستی به این نتیجه رسید که اگر ضرغامی به عنوان نماینده همه از فعالان صنایع می‌گوید همه این کالاها را سوار کامیون کنیم تا برود و از مرز رد شود، کمکش کند و موانع را برایش رفع کند؛ این بسیار مهم است.

در این زمینه بخوانید:

چینی‌ها از کدام صنایع‌دستی ایران خوششان می‌آید؟/ تقدیر ضرغامی از «نون خ»

سید عزت‌الله ضرغامی اظهار کرد: من با تجربه‌ای که در دولت‌های قبل داشتم شاید این اقدامات باید از صافی و فیلتر رد می‌شد. پس اقداماتی که آیت الله رییسی در زمینه بیمه، پیمان سپاری ارزی و ... صورت دادند بسیار ارزشمند بود و رییس جمهور آتی نیز باید همین نگاه را داشته باشد تا فعالان ما بتوانند این مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما