شناسهٔ خبر: 67069118 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

قانون بیمه مهندسان اجرایی می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تصویب قانون بیمه مهندسان بعد از ۳ دهه، اظهار کرد: این قانون به‌زودی اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری اظهار کرد: بیمه مهندسان پس‌از ۳ دهه به تصویب رسیده و در سال‌های اخیر یکی از مطالبات قدیمی جامعه مهندسی کشور بوده است.

وی افزود: این موضوع به‌دلیل اهمیت برای جامعه مهندسی به موازات موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی با همت رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس در ١ آذر ١۴٠٢ تصویب و در قالب برنامه توسعه هفتم ابلاغ و اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تاخیر در ابلاغ این قانون، تاکید کرد: بند مرتبط با بیمه مهندسان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است، اما به‌دلیل ابهام در چند مورد مجددا به مجلس بازگشته و پس از رفع اشکالات، دوباره به شورای نگهبان ارسال شد که پس‌از تایید شورای نگهبان، قانون بیمه مهندسان در قالب برنامه هفتم ابلاغ می‌شود.

شکیب با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند سازمان نظام مهندسی، گفت: باتوجه به سردرگمی متقاضیان، نبود یکپارچگی اطلاعات سامانه‌های استانی، نبود اطلاع از تعداد مهندسان عضو و فعال واقعی در سطح استان‌ها نیاز بود تا چنین سامانه جامعی راه‌اندازی شود.

وی در توضیح اهداف تشکیل این سامانه اظهار کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی و ایجاد یکپارچگی در انجام فرآیندها، همچنین الکترونیکی کردن فرآیند‌های سازمان از جمله اهداف بوده است.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  از ۱۵ تیر با راه‌اندازی این سامانه بساط پدرخوانده‌ها که سال‌ها در زیر مجموعه‌های نظام مهندسی نفوذ کرده بودند و اقدام به تعیین هیئت مدیره‌های نظام مهندسی می‌کردند برچیده می‌شود. 

شکیب تاکید کرد: ۸۰ درصد از میزان کار‌های نظام مهندسی از جمله نظارت‌ها به ویژه در استان تهران تنها به ۳ درصد از افراد می‌رسید که با راه‌اندازی این سامانه تمامی اقدامات از جمله امضافروشی و فعالیت‌های صوری برچیده شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان با حدود ۶۰۰ هزار عضو رسمی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های غیردولتی و تخصصی است، گفت: طبق قانون این سازمان درحال حاضر در مراکز ۳۱ استان برای نظارت بر ساخت‌وساز کشور استقرار دارد و از سوی دیگر ساخت و ساز مسکن در کشور در حال توسعه است که به همین دلیل حجم گسترده‌ای از چرخه مالی در سازمان نظام مهندسی وجود دارد.

وی در مورد حق الزحمه‌ها و تعرفه‌های جدید نظام مهندسی اظهار کرد: تعرفه‌های جدید به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده شده است لذا تعرفه‌ها براساس نفر ساعت تعیین می‌شود.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این سازمان پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های نظام مهندسی ساختمان را داده که خوشبختانه مورد قبول واقع شده است.

شکیب گفت: بیست وهفتمین اجلاس هیئت عمومی ساختمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ۱۳ و۱۴ تیر امسال در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما