شناسهٔ خبر: 67068984 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

عایق الاستومری چیست و چرا نیاز به روکش مسلح دارد؟

عایق های الاستومری با تمام نکات مثبت خود در بعضی موارد آسیب پذیر میشوند. این عایق ها در محیط های آب و هوایی خشن نیاز به روکش های مسلح پیدا میکنند.

صاحب‌خبر -

عایق الاستومری یا عایق الاستومریک که به عایق لاستیکی نیز شناخته می شود اساساً یک لاستیک مصنوعی است که از ساختار سلول بسته ساخته شده و در مدل های لوله ای ، ورق ها یا رول ها ساخته میشود.

فوم های الاستومری بالاترین نیازهای مورد انتظار از یک عایق را برآورده می کنند. آنها موفق به اخذ تاییدیه های جهانی در بهره وری انرژی، جلوگیری از خوردگی عایق، جلوگیری از انتقال صدا و حفاظت در برابر آتش سوزی و... شده اند.

دلیل محبوبیت عایق های الاستومری چیست؟

  • مقاومت در برابر رطوبت عایق فوم الاستومری به دلیل سلول بسته بودن یکی از بهترین مواد عایق کاری برای جلوگیری از نفوذ بخار و مایعات میباشد.
  • عایق حرارتی فوق العاده عایق الاستومری با دارا بودن بهترین ضریب جلوگیری از انتقال گرما و سرما از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و عمر بالای سیستم مکانیکی و تجهیزات شما را تضمین میکند.
  • عایق صدا عایق الاستومری یک انتخاب عالی برای عایق صوتی ، پنل های آکوستیک مثل شانه تخم مرغی و همچنین برای جلوگیری از انتقال صدا و ارتعاشات از لوله ها و کانال ها میباشد.
  • بهداشت و ایمنی عایق الاستومری در هنگام نصب کاملا بی خطر بوده و هیچ مشکلی برای افرادی که اقدام به نصب این نوع عایق ها میکنند بوجود نمی آید و برخلاف عایق های سنتی نیاز به پوشیدن دستکش و زدن ماسک ندارد. همچنین این عایق ها به دلیل مقاومت در برابر میکروب ها برای کسانی که با آن زندگی می کنند نیز کاملا بی خطر است. علاوه بر این این عایق ها انتشار VOC پایینی دارد و برای پروژه هایی که نیاز به تاییدیه بهداشتی دارند مناسب میباشد.
  • دوام و نصب به دلیل ماهیت انعطاف پذیر فوم الاستومری، در مقایسه با عایق هایی با جنس سفت و سخت، کمتر مستعد ترک خوردگی، شکستن و از دست دادن مواد است. و همچنین نصب این عایق را بسیار آسان میکند.

کاربرد عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری برای طیف وسیعی از کاربردهای داخلی و خارجی مناسب است که به تعدادی از آن اشاره میکنیم

  • لوله کشی سیستم های برودتی، خطوط آب گرم و ...
  • تجهیزات تهویه مطبوع
  • سیستم های کانال کشی در محیط های داخلی و خارجی
  • عایق های صنعت مواد غذایی، دارویی و آشامیدنی
  • عایق های صنعت دریایی و کشتی رانی
  • تاسیسات خورشیدی
  • صنعت خودرو ، اتوبوس، کامیون و کاروان
  • صنعت آکوستیک صوتی

مراحل ساخت و مواد تشکیل دهنده عایق الاستومری

عایق فوم سلول بسته الاستومری در سه مدل و با سه نوع مواد مختلف تهیه میشود.

    • لاستیک نیتریل بوتادین (NBR)
    • مونومر اتیلن پروپیلن دی ان (EPDM)
    • لاستیک کلروپرن (CR)

همه محصولات از فرآیندهای تولید یکسانی پیروی می کنند، مواد اولیه در یک میکسر بزرگ کنار هم قرار می گیرند. سپس مخلوط از تجهیزات اکستروژن عبور می کند تا شکل خاصی (لوله یا ورق) را تشکیل دهد، سپس محصول در یک اجاق گرم می شود، که عامل شیمیایی کف کننده را از جامد به گاز تغییر می دهد. در این زمان هزاران حفره هوای کوچک (سلول) تشکیل می شوند که به یکدیگر متصل می شوند. سپس با دقت سرد می شود تا اطمینان حاصل شود که این سلول ها دست نخورده باقی می مانند و نمی شکنند و ساختار سلول بسته مواد حفظ می شود. در نهایت به اندازه برش داده شده و برای ارسال بسته بندی می شود.

تا اینجا با عایق های الاستومری آشنا شدیم حال به این موضوع میپردازیم که چرا این عایق ها در موارد خاص نیاز به روکش های مسلح پیدا میکنند.

دلیل استفاده از روکش های مسلح در عایق های الاستومری

عایق های الاستومری با تمام نکات مثبت خود در بعضی موارد آسیب پذیر میشوند. این عایق ها در محیط های آب و هوایی خشن مثل قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب و گرمای شدید نیاز به لایه حفاظتی پیدا میکنند که به آن روکش مسلح یا روکش آلومینیوم نخ دار میگویند. حال این روکش چیست و از چه موادی تشکیل میشود؟

روکش های مسلح عایق های الاستومری از ترکیب آلومینیوم و نخ های فایبرگلاس تهیه میشوند. چرا نخ های فایبر گلاس؟

نخ های فایبرگلاس ( نخ نسوز ) به نخی گفته می شود که در برابر حرارت های بالا بسیار مقاوم است ، این نوع از نخ ها تحمل گرمای 200 تا 1260 درجه ی سانتی گراد را دارند و در مواجهه با گرما آسیبی نمی بینند . نکته مهم دیگر این است که این نخ ها فرم خود را از دست نمیدهند و مانع تغییر شکل عایق میشوند.

نخ فایبر گلاس ویژگی های منحصر به فردی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم :

ویژگی نخ های فایبرگلاس

این نخ ها عایق مناسبی در برابر حرارت و الکتریسیته هستند.
در برابر سایش و زدگی به شدت مقاوم هستند.
انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند .
از نظر مکانیکی مقاومت بالایی دارند.
در برابر زنگ زدن و اکسایش مقاومند .
مقاومت بالایی در برابر نشت مواد شیمیایی همچون نفت دارند.

حال به توضیح خواص روکش آلومینیوم میپردازیم

خواص روکش آلومینیوم

روکش آلومینیوم نه تنها هدف زیبا سازی ظاهری را برآورده میکند، بلکه می تواند نقش حفاظتی منحصر به فرد ایفا کند. در ادامه مقاله به توضیح این موارد میپردازیم

مقاوم در برابر ضربه
ورق روکش آلومینیوم دارای مقاومت قوی، سختی بالا، پوشش سطحی مقاوم ، مقاومت در برابر ضربه قوی و آسیب ناشی از باد و شن و ماسه در مناطق آب و هوایی مختلف میباشد.

مقاومت در برابر جو
PVDF و دیگر رنگ های فلوروسیک مورد استفاده روی پوشش آلومینیومی دارای مزیت های منحصر به فردی برای محیط های آب و هوایی مختلف است. همچنین در برابر گرم و سرد شدن هوا و تابش خورشید، باد سرد و برف مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

مقاومت در برابر رعد و برق
روکش فلزی ورق آلومینیومی می تواند به عنوان یک انتقال دهنده خوب برق مورد استفاده قرار گیرد و جریان تولید شده از رعد و برق را به سرعت از طریق سیستم پایه ساختمان به زمین منتقل می شود.

قابلیت ماشینکاری
نصب و ساخت روکش یا نمای آلومینیومی بسیار آسان تر از موارد سنتی است. پانل های آلومینیومی در کارخانه شکل میگیرند و نیازی به برش در محل پروژه ندارند.

حفاظت از محیط زیست
ورق های آلومینیومی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد زا دارند که برای حفاظت از محیط زیست مطلوب است.

حال که با قابلیت های روکش آلومینیومی نیز آشنا شدیم به این نکته مهم پی میبریم که چرا در محیط های آب و هوایی خشن ما نیاز به روکشی با ترکیب آلومینیوم و نخ های فایبرگلاس پیدا میکنیم.

کاملترین مرکز پخش عایق های الاستومری

عایق الاستومری

شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت 14000 متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برند های عایق های الاستومری شناخته میشود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت PROSAZEH.COM نموده است که شما میتوانید قیمت به روز عایق های الاستومری با بالاترین درصد تخفیف را در این سایت به صورت جدول و لیست قیمت مشاهده نمایید.

برند های موجود در انبار پروسازه

عایق سوپرفلکس ، کی فلکس ، پافلکس ، وان فلکس ، اکوفلکس ، کلینت ونتا ، لینکران ، اینسوفلکس و ... با تضمین بالاترین تخفیف

تلفن های تماس :

02168154605 - 02168154604 -02168154603 -02168154602 -02168154601 -02168154600

09051095130

نظر شما