شناسهٔ خبر: 67068529 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به همت نشر نیستان

«مجموع پریشانی» قربان ولیئی به کتابفروشی‌ها رفت

دفتر شعر «مجموع پریشانی» تجمیعی از چهار دفتر سروده قربان ولیئی با هدف پاسخ به مطالبه مخاطبانی که از شعر بیشتر از رفع نیازها و احساسات روزانه انتظار می‌کشند منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از انتشارات نیستان؛ دفتر شعر «مجموع پریشانی» مجموعه غزل‌های قربان ولیئی از سال 1382 تا 1393 است که در 266 صفحه رقعی از سوی نشر نیستان به بازار کتاب عرضه شده است.

این غزل‌ها پیش از این در 4 کتاب «ترنم داوودی سکوت»‌، «باید نوشت نام تو را با پرنده‌ها»، «جوان شدن جاودانگی» و «لحظه جهان» در کنار سایر اشعار ولیئی منتشر شده‌اند و حالا در قالب یک مجموعه مجزا منتشر شده‌اند.

شعر ولیئی در میان شاعران همزمان خود و حتی در میان شاعرانی که مانند او دستی در سرایش اشعار با مضامین فرازمینی و دینی دارند، از منظری ویژه قابل تشخیص و اعتنا است. این منظر همان تشخص فکوری است که شاعر از محتوای شعرش ساخته و در قالب کلمات به ارائه آن می‌پردازد.

از این منظر شعر ولیئی را در این دفتر همانند مجموعه اشعار سابقش که از سوی کتاب نیستان منتشر شده می‌توان شعری با مفاهیمی غیر عمومی اما ساخته و پرداخته برای افرادی دانست که از شعر بیشتر از رفع نیازها و احساسات روزانه انتظار می‌کشند.

شعر ولیئی  برای تعمق و تفکر مخاطب است. شعری که نمی‌توان به سادگی از بندهایش گذشت و به آنچه در آن مانند آجرهای سازنده ساختمانی رفیع بر روی هم قرار می‌گیرند باید با تمرکز و صبر اندیشید.

«مجموع پریشانی» قربان ولیئی در جمع کتابفروشان

 

انتهای پیام

نظر شما