شناسهٔ خبر: 67068348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری پزشک قلابی دوره گرد در لرستان

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد از شناسایی و دستگیری پزشک قلابی دوره گرد در روستاهای این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 دستگیری پزشک قلابی دوره گرد در بروجرد
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد: گفت پزشک قلابی دوره‌گرد که در روستاهای شهرستان بروجرد اقدام به طبابت می‌کرد شناسایی و دستگیر شد. 

 مهدی زارعی افزود:پیرو گزارشات مردمی‌، فردی که اقدام به ارائه‌ انواع خدمات درمانی طب‌ سنتی و فروش داروهای گیاهی در روستاها می کرد به دلیل مداخله در امور درمانی توسط کارشناسان معاونت درمان بروجرد شناسایی و برای رسیدگی نهایی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی گفت:متخلف با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی، بدون رعایت اصول‌ علمی و بهداشتی به انجام اعمالی مانند حجامت، فصد و زالودرمانی و همچنین به تعبیر خودش «سونوگرافی» زبان اقدام می کرد.
معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود:فرد متخلف مدعی بود با دیدن زبان بیمار می‌تواند سونوگرافی کاملی از بدن انجام دهد و همه ی مشکلات فرد را تشخیص دهد که بدیهی است چنین ادعایی کذب‌ محض بوده و درمانی که متناسب با تشخیص با این‌ روش انجام می‌شود و به طور قطع آسیب‌های غیرقابل جبرانی برای بیمار به ارمغان خواهد آورد.

زارعی گفت:فقط پزشک متخصص طب‌ سنتی و یا پزشکان عمومی دوره دیده می‌توانند در زمینه‌ طب سنتی و اعمالی از قبیل حجامت فعالیت کنند و از آنجا که افراد غیر پزشک نمی‌توانند تشخیص دهند دارو یا درمانی که با طب سنتی انتخاب کرده با داروها و یا بیماری‌های دیگرِ بیمار تداخل دارد در صورت بروز تداخل مشکلات جدی برای بیمار به وجود خواهد آمد.

 

نظر شما