شناسهٔ خبر: 67068173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

اعتبار باند دوم بزرگراه جیرفت - میانچیل در استان کرمان تامین شد

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از باند دوم جیرفت به سمت میانچیل با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته به زودی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، علی علیدادی معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از باند دوم جیرفت به سمت میانچیل شامل زیرسازی، ابنیه فنی و آسفالت می‌شود که مناقصه آن برگزار و پیمانکار نیز مشخص شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل این بزرگراه  بخشی از بار ترافیکی محور جیرفت به سمت عنبرآباد و کهنوج نیز کاهش پیدا می‌کند و همچنین در تردد حوزه پرترافیک میانچیل تسهیل می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: با ارتقای سطح سرویس از حالت راه یک خطه به دو باند در کاهش تصادفات در این محور و تسهیل ترافیک نیز تأثیرگذار است.

علیدادی با اشاره به این مطلب که محور جیرفت- میانچیل در مسیر تپه‌های باستانی کنارصندل قرار گرفته است اجرای این طرح را در بحث رونق گردشگری نیز مهم دانست

وی گفت: رونق گردشگری منطقه بر پایه ظرفیت گردشگری و تپه‌های باستانی کنارصندل است و یکی از مهم‌ترین اقدامات مهم در زمینه جذب گردشگر ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه است که تکمیل این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی منطقه کند.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اضافه کرد: با توجه به پیوستگی و تعداد روستاها و جمعیت بالای ساکنین در این منطقه، اجرا و اتمام این بزرگراه، مهم‌ترین عامل توسعه و عمران و آبادانی حوزه میانچیل است.

علیدادی با اشاره به  اینکه با اجرای این عملیات به رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه نیز کمک می‌شود افزود: در فصل کشاورزی اکثر محصولات از این جاده به مرکز شهر انتقال داده می‌شوند و همچنین این جاده تعداد زیادی از روستاهای خط میانچیل را به مرکز شهر جیرفت متصل می‌کند و خصوصاً جاده مواصلاتی است که تپه باستانی تاریخی و گردشگری کنار صندل در آن جای دارد. این جاده بین دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد هم قرار دارد که می‌تواند در جهت کمتر تردد کردن در جاده اصلی جیرفت عنبرآباد جهت امنیت جان شهروندان عزیزمان نیز موثر باشد و از مسیر دوبانده استفاده کنند

نظر شما