شناسهٔ خبر: 67068164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن پست: بسیاری از رای‌دهندگان آمریکایی‌ به ترامپ و بایدن تمایل ندارند

تهران-ایرنا- تارنمای «واشنگتن پست» با اشاره به نظرسنجی‌های گوناگون درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در آمریکا نوشت: بسیاری از کسانی که قصد رأی دادن به بایدن یا ترامپ را دارند، گفته‌اند بیشتر از آنکه دلیل انتخابشان محبوبیت نامزد مورد نظر باشد، مخالفت با نامزد حزب مقابل است. این بدان معنی است که شمار زیادی از حامیان این دو نامزد، واقعا به این دو نامزد انتخاباتی تمایلی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی از عدم ثبات حمایت رای‌دهندگان در نظرسنجی‌های جدید ایالت‌های نوسانی خبر داده و نوشت: با توجه به این که تنها پنج ماه تا انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در آبان مانده است، ممکن است بسیاری از موضوعات تغییر کرده و این، پیش‌بینی نتایج انتخابات را کاملا غیر ممکن می کند.

این گزارش افزود: آنچه در مورد نتایج نظرسنجی‌ها جالب توجه است، این که آنها شک و تردیدهای جدی در پایگاه حمایتی هریک از نامزدهای اصلی یعنی جو بایدن، ‌نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان ایجاد کرده اند. در بسیاری موارد شاهد آن هستیم که بسیاری از کسانی که قصد رأی دادن به بایدن یا ترامپ را دارند، بیشتر از این که بخواهند به دلیل اشتیاق خود به نامزد مورد نظرشان به او رای دهند، به دلیل مخالفت با نامزد حزب مقابل، این کار را انجام می‌دهند.

واشنگتن پست زاویه قابل توجه دیگری از نظرسنجی‌ های جدید فاکس‌نیوز را مورد بررسی قرار داد و نوشت: هنگامی که از رای دهندگان در ایالت های نوسانی(ایالت‌های سرنوشت‌ساز) آریزونا، فلوریدا و نوادا سؤالاتی درباره دسترسی به موضوع سقط جنین پرسیده شد، حداقل دو سوم پاسخ‌دهندگان از دسترسی به سقط جنین حمایت کردند.

تحلیلگران در حوزه نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که در هر یک از این ایالت‌های مهم، اکثریت رأی‌دهندگان به ترامپ از دسترسی به سقط جنین حمایت می کنند. این در حالی است که موضوع دسترسی به سقط جنین همواره مورد حمایت دموکرات‌ها و به عنوان نقطه امیدواری آن‌ها برای پیروزی در انتخابات بوده است.

این نظرسنجی‌ها همچنین نشان داد که بسیاری از رأی‌دهندگان تقابلی بین حمایت از دسترسی به سقط جنین و حمایت از ترامپ، نامزدی که مستقیماً مسئول سقوط او در برابر وید (Roe v. Wade) است، نمی بینند.

این گزارش در پایان با اشاره به مدت کم باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه نوشت: دو نکته مهم نظرسنجی‌های جدید این است که اولا مشخص می کنند بسیاری از حامیان نامزدهای احزاب اصلی، این نامزدها را دوست ندارند و دیگر این که به همین علت رقابت‌ها در همه ایالت‌ها -به ویژه ایالت های سرنوشت ساز- به شدت به هم نزدیک هستند.

نظر شما