شناسهٔ خبر: 67067970 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توسعه زیرساخت‌های بیمارستان ایرانمهر با راه اندازی ۴ بخش

رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان از توسعه زیرساخت‌ها و راه اندازی ۴ بخش در یک و نیم سال اخیر خبرداد. رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان از توسعه زیرساخت‌ها و راه اندازی ۴ بخش در یک و نیم سال اخیر خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، فوق تخصص خون و سرطان‌های بالغین و رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان گفت: در یکسال و نیم گذشته با کمک خیران و هیات امنای ارزی ورزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ۴ بخش شامل سونوگرافی، ICU، تالاسمی و اورژانس دراین بیمارستان توسعه و راه اندازی شده است.  

دکتر مرتاضی با بیان اینکه در مجموع برای خرید تجهیزات، توسعه زیرساخت‌ها و راه اندازی بخش‌های غیرفعال بیمارستان ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده، گفت: برای بخش سونوگرافی و اکو حدود یک میلیارد تومان، ICU حدود ۱۲ میلیارد تومان و بخش تالاسمی ۳ میلیارد تومان با کمک خیران و هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش اورژانس با هزینه حدود یک میلیارد تومان اعتبار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش تالاسمی در گذشته زیرمجموعه مرکز جامع بیماری‌های خاص استان بود و در حال حاضر این بیمارستان، بیماران را درمان می‌کند، گفت: در گذشته تعداد تخت‌های فعال ۲۵ تخت با ضریب ۱۸ درصدی اشغال تخت بوده که در این مدت یکسال و نیم گذشته به دلیل انجام تمامی مراحل درمانی در این بیمارستان و نرفتن بیماران به استان‌های مجاور برای درمان ضریب اشغال تخت به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.   

دکتر مرتاضی افزود:  بخش icu بیمارستان ایرانمهر با مساحت ۱۱۸ مترمربع دارای ۶ تخت فعال است که یک تخت آن ایزوله است و از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیا برای این بخش استفاده شده است.

فوق تخصص خون و سرطان‌های بالغین و رئیس بیمارستان رادیوتراپی و آنکولوژی ایرانمهر استان به مراجعه روزانه ۳۰ تا ۳۵ نفر بیمار سرپایی به این مرکز خبرداد و افزود: در حال حاضر بخش شیمی درمانی بستری با ۲۵ تخت و بخش درمان سرپایی با ۱۵ تخت فعال در این بیمارستان بیماران را پذیرش می‌کند.

 
انتهای پیام
خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما