شناسهٔ خبر: 67067832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیمه رایگان حدود ۱۹ هزار مادر روستایی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌ شرقی گفت: ۱۸ هزار و ۸۹۰ مادر روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در استان به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

بیمه رایگان حدود ۱۹ هزار مادر روستایی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی امین بلالی اظهار کرد: نام نویسی از مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری به مدت ۲ ماه از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری در استان انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه تمام حق بیمه ۳۳۰ هزار نفر از مادران روستایی و عشایری غیرشاغل مشمول طرح در سال جاری از سوی دولت پرداخت شده است گفت: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پیشتاز در اجرای طرح بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر به شمار می‌رود.

بلالی افزود: شهرستان‌های هریس، مراغه و آذرشهر بیشترین آمار جذب مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیش‌تر را در استان به خود اختصاص دادند.

 ۱۰۰ درصد حق بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت پرداخت می‌شود و مادران تحت پوشش طرح از همه مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از قبیل بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت و همچنین نقل و انتقال سوابق به دیگر صندوق‌های اجتماعی برخوردار هستند.

اعتبار این طرح از سوی دولت پرداخت شده است و در صورتی که این اعتبار در استان‌ها مورد استفاده قرار نگیرد به خزانه بازمی گردد ضمن اینکه حق بیمه پرداختی از سوی دولت برای این طرح، سطح هشت بوده و هیچ هزینه‌ای برای بیمه شدگان ندارد.

تعداد مادران مشمول این طرح در کشور ۲.۵ میلیون نفر است و جذب ۳۰۰ هزار نفر از این افراد، برای صندوق در سال نخست اجرای آن تکلیف شده است.

 

نظر شما