شناسهٔ خبر: 67067731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:

بیش از ۵۷۰۰ واقعه ازدواج در استان بوشهر ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ثبت پنج هزار و ٧٢۶ واقعه ازدواج طی سال گذشته در استان بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسکندر پاسالار صبح شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک ایام ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ازدواج، اظهار داشت: در سال گذشته در هر شبانه روز ۱۶ واقعه ازدواج در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی نرخ ازدواج در سال گذشته را ۴.٧ در هر هزار نفر جمعیت عنوان و تصریح کرد: نرخ ازدواج طی چند سال گذشته کاهشی بوده است؛ به طوری که از نرخ ۷.۴ در سال ١٣٩۵ به عدد ۴.۷ در سال ١۴٠٢ رسیده ایم.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر، میانگین سن ازدواج مردان و زنان بوشهری در اولین ازدواج را به ترتیب ۲۸.۹ و ۲۴.۸ سال اعلام کرد و افزود: این میانگین در سال ١۴٠١ برای مردان ۲۸.۶ و برای زنان ۲۴.۵ سال بود که نشان می‌دهد سن ازدواج در استان بوشهر روند افزایشی داشته است.

پاسالار، با بیان اینکه بیشترین ازدواج مردان در سن ٢۴ سالگی و بیشترین ازدواج زنان در سن ١٩ سالگی ثبت شده است، گفت: میانگین اختلاف سنی زوجین ۵.۹ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ازدواج را یکی از اصلی‌ترین پایه‌های حفظ دین عنوان کرد و تاکید داشت: تاسی پذیری و مدنظر قرار دادن فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و الگوپذیری از سیره و زندگی اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مایه سعادت و تداوم زندگی مشترک زوج‌ها خواهد بود.

نظر شما