شناسهٔ خبر: 67067269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه‌ تنوع زیستی در اردستان افتتاح شد

کاشان- ایرنا- نمایشگاه «تنوع زیستی» روز شنبه به مناسبت هفته محیط زیست در سالن شهرداری اردستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمایشگاه تنوع زیستی به همت اداره حفاظت محیط زیست و با همکاری شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردستان از امروز آغاز شد و تا ۲۲ خرداد جاری، برپاست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تنوع جانوری شهرستان و گیاهان منطقه حفاظت شده «کهیاز» و شکار ممنوع «خارو» در این نمایشگاه معرفی شده است.

حسین شواخی افزود: تصاویر مختلف گیاهان و گونه‌های جانوران ثبت شده در شهرستان اردستان علاوه بر تاکسیدرمی انواع وحش در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های آموزشی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آشنایی کودکان با گونه های زیستی و فرهنگ‌سازی در این زمینه در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود.

شواخی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی تنوع زیستی شهرستان اردستان و آشنایی علاقه‌مندان با گونه‌های گیاهی و جانوری و زیبایی طبیعت و حیات وحش بیان کرد و گفت: جلب افکار عمومی و توجه بیشتر به محیط زیست و حفظ تنوع زیستی از دستاوردهای اجرای چنین برنامه‌هایی و با مشارکت شهروندان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با اشاره به زیست بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده این شهرستان، افزود: اردستان علاوه بر آثار باستانی، با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و پوشش گیاهی و حیات وحش منحصر به فرد خود می‌تواند مقصدی مهم برای ترویج طبیعت‌گردی(اکوتوریسم) در منطقه باشد.

نمایشگاه تنوع زیستی اردستان از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ۱۸ تا ۲۱ به‌صورت رایگان برای بازدید عموم دایر است.

به گزارش ایرنا، ۱۶ تا ۲۲ خرداد در ایران به «هفته محیط‌ زیست» نامگذاری شده است.

اردستان ۹۴ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ، ۸۷۰ هزار هکتار مرتع و ۲ زیستگاه حیات وحش و گونه‌های حیات وحش همچون کل و بز، قوچ و میش، جبیر، هوبره، زاغ بور، کبک و تیهو، گربه وحشی، روباه، گرگ، کفتار، گربه شنی و کاراکال دارد.

منطقه حفاظت شده کهیاز با مساحت ۹۹ هزار هکتار در شرق و پناهگاه حیات وحش خاروکوه با وسعت ۳۲۶ هزار هکتار در شمال این خطه، تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان است.

این شهرستان در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما