شناسهٔ خبر: 67066982 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توافق سازمان جهانی کار و کره جنوبی برای توسعه اشتغال جوانان

هدف یادداشت تفاهم بین دو طرف سازمان جهانی کار و دولت کره جنوبی، ترویج تبادل دانش و آموزش و انتقال شیوه‌های مناسب در زمینه توسعه اشتغال جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، ILO و جمهوری کره جنوبی توافقنامه‌ای را برای ترویج اشتغال فراگیر و پایدار جوانان امضا کردند. 

هدف یادداشت تفاهم بین دو طرف، ترویج تبادل دانش و آموزش و انتقال شیوه‌های مناسب در زمینه توسعه اشتغال جوانان است. 

سازمان جهانی کار (ILO) و کره جنوبی، یادداشت تفاهم موسوم به (MOU) را برای حمایت از همکاری فنی با هدف ارتقای اشتغال جوانان و توسعه سیاست‌های تعدیل روابط کار امضا کرده‌اند. 

این توافقنامه در خلال یکصد و دوازدهمین کنفرانس بین المللی کار توسط مدیر بخش سیاست اشتغال، ایجاد شغل و معیشت، سانگهون لی، و مدیرکل دفتر کار، استان گیونگ‌گی، جمهوری کره، چول وان کوم، امضا شده است. 

این تفاهم نامه همکاری بین نهادها را برای ارتقای مشاغل مناسب برای همه افراد در طول زندگی آن‌ها و همچنین افزایش ظرفیت افراد برای دسترسی به فرصت‌های کار شایسته تقویت می‌کند. 

از سوی دیگر، در این موافقت‌نامه بر اهمیت پرداختن به بیکاری فصلی و مشاغل ناپایدار جوانان و توسعه سیاست‌های کار شایسته برای تحقق عدالت اجتماعی و شکوفایی اقتصادی پافشاری شده است. اجرای این تفاهم‌نامه با همکاری فنی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و دانش از سوی سازمان جهانی کار همراه خواهد شد. 

سنگهون لی، نماینده کره جنوبی، در سخنانی درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: «این تفاهم‌نامه مهم است زیرا برخی استان‌های کره جنوبی با چالش اشتغال جوانان دست و پنجه نرم می‌کنند. در این راستا، ما و سازمان جهانی کار یک چالش مشترک داریم و باید برای رفع آن با یکدیگر همکاری کنیم.» 

این تفاهم‌نامه راه را برای همکاری‌های آتی بین نهادها هموار می‌کند که از جمله شامل کنفرانسی در مورد سیاست‌های کار جوانان و مشاغل شایسته است که در سال ۲۰۲۵ در استان گیونگ‌گی کره جنوبی برگزار می‌شود. این همایش و کنفرانس، فرصت‌های یادگیری واحدهای متناظر و مشابه با واحدهای کره‌ای را فراهم کرده و برای به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها در مورد اشتغال جوانان، آموزش ارائه می‌کند. 

استان گیونگ‌گی کره جنوبی که پیشگام این موافقت‌نامه بوده است، در بخش مرکزی و غربی شبه جزیره کره واقع شده است. این استان بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که تا سال ۲۰۲۳ تنها در مناطق شهری استان گیونگ‌گی زندگی می‌کنند و به عبارت بهتر این استان، بیشترین تعداد کارگر در کل استان‌های کره را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما