شناسهٔ خبر: 67066887 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پنجمی ذوبی ها در لیگ، بهترین نتیجه 6 سال اخیر بود

تیم فوتبال ذوب‌آهن در یک فصل پر فراز و نشیب با کسب 42 امتیاز در رده پنجم لیگ برتر قرار گرفت تا بهترین نتیجه در 6 فصل اخیر را کسب کرده باشد . گاندوها البته اگر در بازی هایی که میزبان بودند بهتر عمل می کردند می توانستند امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باشند .

صاحب‌خبر -

سبزپوشان ذوب آهن در بازی های خارج از خانه سومین تیم برتر لیگ بعد از پرسپولیس و استقلال بودند .
پیش از شروع فصل بیست و سوم لیگ برتر، تیم فوتبال ذوب‌آهن بعد از ۲ سال حضور مهدی تارتار روی نیمکت تصمیم به تغییر سرمربی گرفت و محمد ربیعی را به عنوان نفر اول کادر فنی خود برگزید.
سبزپوشان لیگ را خوب شروع کرده و در نیم‌فصل نخست تنها ۲ شکست تجربه کردند، آن‌ها همچنین تراکتور را برده و مقابل استقلال و پرسپولیس به تساوی دست پیدا کردند.
ذوبی ها در پایان نیم‌فصل نخست با ۲۵ امتیاز از ۶ برد، ۷ تساوی و ۲ باخت در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و با صدر جدول ۷ امتیاز اختلاف داشتند.
شاگردان محمد ربیعی در پایان لیگ با ۱۱ برد، ۹ تساوی و ۱۰ باخت و کسب ۴۲ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال قرار گرفتند .
با این نتایج ذوب‌آهن توانست بعد از نایب‌قهرمانی در فصل هفدهم لیگ برتر، بهترین نتیجه خود را در سال‌های اخیر به دست بیاورد و ربیعی نتایجی بهتر از تارتار، سرمربی قبلی ذوب‌آهن به جا بگذارد. سبزپوشان در لیگ بیست و دوم با ۳۶ امتیاز نهم، در لیگ بیست و یکم با ۳۷ امتیاز هفتم، در لیگ بیستم با ۲۶ امتیاز چهاردهم، در لیگ نوزدهم با ۳۰ امتیاز دوازدهم، در لیگ هجدهم با ۴۰ امتیاز ششم و در لیگ هفدهم با ۵۵ امتیاز دوم شده بودند.
بی‌شک اما اگر اتفاقات ابتدای نیم‌فصل دوم برای ذوب‌آهن نمی‌افتاد و محمد ربیعی با تمرکز قبلی به کار خود ادامه می‌داد، شاید اکنون ذوب‌آهن با قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول، امیدوار به حضور در لیگ قهرمانان آسیا بود.
نتیجه ذوب‌آهن در لیگ برتر فوق‌العاده‌ بود
کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال هم بر موفقیت ذوب آهن در لیگ برتر صحه گذاشتند . کاپیتان سابق و پیشکسوت تیم ذوب‌آهن گفت: نتیجه ذوب‌آهن در لیگ برتر فوق‌العاده‌ بود و نشان داد با اتحاد و همدلی می‌توان به هر جایگاهی رسید.
سیدهاشم سلطانی، پیش‌کسوت باشگاه ذوب‌آهن در خصوص عملکرد ذوب‌آهن در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در مقایسه با سال‌های گذشته که بارها خطر سقوط به لیگ‌های پایین‌تر را داشتیم، این نتیجه فوق‌العاده‌ است.
وی ادامه داد: کسب عنوان پنجمی نشان داد که با اتحاد و همدلی می‌توان به هر جایگاهی رسید و با همدلی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه ذوب‌آهن دست یافتن به بالاترین مراتب لیگ برتر نیز غیرممکن نیست.
سلطانی تصریح کرد: بدون تردید حمایت همه‌جانبه مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن و مدیریت باشگاه از تیم که از هیچ کمکی دریغ نکردند و تلاش و کوشش همه عوامل باشگاه منجر بشه کسب این نتیجه شد.
کاپیتان سابق و پیشکسوت تیم ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: تیم ذوب‌آهن با سابقه چندین نایب‌قهرمانی لیگ و قهرمانی در جام حذفی و نایب‌قهرمانی باشگاه‌های آسیا، استعداد دست یافتن به بالاترین سکوها در فوتبال لیگ برتر را دارد.
وی گفت: باید بدانیم که همه فعالیت‌های خانواده بزرگ ورزش ذوب‌آهن  ناشی از زحمات کارگران زحمت‌کش کارخانه است که به نوبه خود از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما