شناسهٔ خبر: 67066621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید رایگان از گنجینه‌های تنوع زیستی

بازدید از گنجینه‌های تنوع زیستی خراسان جنوبی در هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) برای عموم مردم رایگان است.

صاحب‌خبر -

حاتمی مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ۱۶ تا ۲۲ خرداد با شعار سهم من در تداوم حیات، هفته محیط زیست است و برنامه‌هایی در این مورد اجرا شده و یا در حال اجراست. 

او افزود: غبار روبی مزار شهدا، ارائه عملکرد به رسانه‌ها و مردم، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگرانی که در حوزه محیط زیست فعالیت داشته اند، بر پایی میز خدمت، حضور در سامانه سامد برای پاسخگویی به سوالات مردم، دیدار با امام جمعه و استاندار، بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی، نشست تخصصی با خبرنگاران و روزنامه‌ها، نمایشگاه عکس در استانداری، برپایی جلسه با مدیر نخبگان برای استفاده از ظرفیت نخبگان و دریافت نقطه نظرات آنان، تقدیر از محیط بانان و دیدار و تکریم از بازنشستگان محیط زیست از برنامه‌های هفته محیط زیست است.

حاتمی بیان کرد: همچنین در طول هفته محیط زیست مردم استان در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین، زیرکوه و بشرویه، می‌توانند به صورت رایگان از گنجینه تنوع زیستی بازدید کنند، البته از مسئولین گنجینه‌ها خواستیم تا بعد از هفته محیط زیست نیز امکان بازدید رایگان را برای مردم فراهم کنند. 

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم ما این است که سر محیط بانی یا پاسگاه محیط بانی باقران را به نام شهید آیت الله رئیسی ثبت کنیم که این سر محیط بانی در حال احداث است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی با استفاده از اعتبارات ملی و استانی دارد و در منطقه باقران احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید

او عنوان کرد: ۱۵ سمن در حوزه محیط زیست در استان وجود دارد که در حال حرکت به این سمت و سو هستیم تا اعتبارات عمرانی که برای آموزش داریم را به سمن‌ها برای استفاده از ظرفیت آن‌ها به محیط زیست بدهیم؛ البته که این تشکل‌های مردمی به ما وابسته نیستند و به صورت خودگردان در جهت اشاعه فرهنگ محیط زیست عمل می‌کنند. 

حاتمی تصریح کرد: در مورد محیط بانان نیز ۹۰ درصد محیط بانانی که قابلیت نگهداری و حمل سلاح داشتند بر اساس آیتم‌های مد نظر به سلاح مجهز شده و مجوز حمل آن را دریافت کردند تا برای حفظ جان خودشان در مواقع خطر بتوانند از آن به صورت تیر هوایی یا تیر کمر به پایین استفاده کنند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه تجهیزات نیز در حال خریداری دوربین دید در شب و دوربین البسه هستیم و همچنین ۲۰ موتور نو در انبار داریم و می‌توانیم بگوییم که شرایط تجهیزاتی ما نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت بهتری است و بیشتر کمبود نیروی محیط بان داریم که ۱۰ محیط بان در مرحله پذیرش هستند به اضافه ۴ کارشناس دیگر که به جمع نیرو‌های محیط زیست استان اضافه خواهند شد، اما همچنان برای تجهیزات در زمینه هوشمندسازی مناطق، دوربین‌ها، توسعه شبکه بیسیم، خرید سلاح و پهباد پیگیر هستیم.

او گفت: هم اکنون ۴ پهپاد داریم که با فرودگاه‌ها برای آموزش کنترل آنها رایزنی کردیم و هر شهرستان رابط خود را مشخص و به ما معرفی کرده تا با در اختیار قرار دادن این پهپاد‌ها به نیروهایمان از آنها در جهت رصد بهتر منطقه و کسب اطلاعات در مورد منطقه مدنظر استفاده کنند.

نظر شما