شناسهٔ خبر: 67065642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

حمایت از آزمایشگاه‌ها و طراحی و تولید محصولات پیشرفته علوم و فناوری‌های شناختی

صاحب‌خبر -
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی، حمایت از آزمایشگاه علوم شناختی اصفهان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نشستی با مسولان و محققان و اساتید دانشگاه اصفهان، افزایش حمایت‌ها از این مرکز تحقیقاتی و تخصصی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی  در استان اصفهان را مورد تاکید قرار داد.

سید محمد مهدوی در جلسه هم اندیشی با مسوولان و دست اندرکاران آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با تشریح اهداف و سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: این ستاد آماده است تا در چارچوب اهداف تعیین شده به سیاست های حمایتی خود برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تخصصی از آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان ادامه دهد.

وی در این نشست که محمد تقی جغتایی، مشاور عالی ستاد در امور آموزش نیز شرکت داشت، خاطر نشان کرد : یکی از برنامه ها برای جلب مشارکت و همکاری اساتید و محققان برای فعالیت درحوزه علوم و فناوری های شناختی، تشکیل هسته های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این راستا تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و فعال شده اند.

مهدوی همچنین اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.

وی، حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی ها با همکاری محققان، اساتید و گروه های پیشران را از اولویت‌های ستاد برشمرد و گفت: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فعالان حوزه های علوم و فناوری های شناختی درچارچوب اجرای پروژه های تحقیق و توسعه درصورت قابلیت  اثرگذاری ملی، فناوری های رو به آینده، ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز توسعه فناوری از امکان و تسهیلات معافیت اعتبار مالیاتی دانش بنیان بهره مند خواهند شد.

در ادامه این نشست، ماهگل توکلی رییس آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این مرکز در حوزه شناختی را ارایه داد و خواستار افزایش حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شد.

آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و راه اندازی شد و تمامی تجهیزات و دستگاه ها در آزمایشگاه نیز با مشارکت و حمایت این ستاد خریداری و نصب شده است.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما