شناسهٔ خبر: 67065474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم فلاحی‌دوست امروز _شنبه، نوزدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بامداد امروز شنبه نوزدهم خرداد، گزارش گم شدن کوهنوردی در منطقه «بن‌رود» شهرستان دنا دریافت شد که بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان به منطقه مورد نظر اعزام شد.

وی افزود: پس از چند ساعت تلاش امدادگران کوهنورد گم شده پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در عملیات دیگری امدادگران هلال‌احمر استان به دو کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات کوه «قلم» در کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: گزارش گرفتار شدن این کوهنوردان عصر روز گذشته به مرکز کنترل هلال‌احمر استان واصل شد که امدادگران شهرستان دنا در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه که دچار ارتفاع زدگی، افت فشار و استرس شده بودند، بعد از اقدام‌های پیش بیمارستانی و حمایت روانی به پایین انتقال داده شدند.

وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمراستان در ۴۸ ساعت گذشته چهار عملیات امدادرسانی کوهستان و جاده‌ای انجام داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت زمان یاد شده چهار تیم، ۱۷ نیروی امدادگر و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

نظر شما