شناسهٔ خبر: 67065463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۸ شهر و روستای همدان دارای گواهینامه ایمنی آب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پایش مداوم سلامت آب شرب در همدان خبر داد و گفت: پنج شهر و سه روستا در استان همدان (گواهینامه ی برنامه ایمنی آب) دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرهای همدان، بهار، رزن و تویسرکان و روستاهای سنگستان در شهرستان همدان، خورونده در شهرستان رزن و ریواسیجان در شهرستان تویسرکان گواهینامه برنامه ایمنی آب را به دست آوردند.

وی با بیان اینکه کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب از وزارت بهداشت سندی برای تضمین کیفیت آب آشامیدنی است، افزود: طرح ملی مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مطابق بر روش اجرایی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر به صورت ممیزی و با نظارت مدیران و کارشناسان مراکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب مختلف کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: مراکز پایش و کنترل کیفیت آب در سطح استان دارای گواهینامه ایز وISO/IEC17025 مبنی بر الزامات کلی برای احراز صلاحیت انجام آزمون‌ها و یا کالیبراسیون و نمونه برداری توسط آزمایشگاه و گواهینامه ایزو ISO45001 مبنی بر الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هستند.

نظر شما