شناسهٔ خبر: 67065124 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم؛

بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فرایند ساخت شد

فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید که از این تعداد واحد بیش از ۵۵۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دولت سیزدهم با تعهد برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه قرار داد. برنامه‌ای که هم‌اکنون و در بیش از هزار روز خدمات این دولت با تأمین بیش از ۵۴ هزار هکتار زمین و به اجرا درآمدن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نشان از عمل به تعهدی است که دولت در برنامه قرار داد.

تحویل ۵۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم

بر اساس اعلام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و آمارهای استخراج شده از معاونت مسکن و ساختمان هم اکنون فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده است. همچنین از این واحدها، حدود ۵۵۰ واحد نهضت ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

بیش از ۱۳۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل شد

در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت سیزدهم تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده از دولت‌های نهم تاکنون را نیز جزو تعهدات خود عنوان کرد. آمارهای دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی حکایت از آن دارد که دولت سیزدهم در ابتدای آغاز به کار خود حدود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده را تحویل گرفت که با منابع صندوق ملی مسکن و سایر منابع در صدد تکمیل واحدهای نیمه‌کاره و تحویل آن به متقاضیان برآمد. بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی هم‌اکنون آمار واحدهای تکمیل و تحویل شده مسکن مهر به بیش از ۱۳۷ هزار واحد رسیده است و دولت تلاش دارد تا در روزهای باقیمانده بخش دیگری از واحدها را نیز در صورت تکمیل، تحویل متقاضیان بدهد.

تحویل زمین به بیش از ۷۰ هزار خانواده در قالب طرح جوانی جمعیت

همچنین دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین به خانوارهای دارای دو فرزند و بیشتر را در برنامه قرار داد. بر اساس اعلام معاونت معماری و شهرسازی وزارتخانه و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در سال گذشته بیش از ۷۰ هزار خانواده در قالب این طرح زمین دریافت کردند و سال جاری نیز این مهم در دستور کار دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

نظر شما