شناسهٔ خبر: 67065116 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

جایزه بدلکاری به جوایز اسکار اضافه می‌شود

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی:چند ماه پیش کارگردان «جان ویک ۴»، چاد استاهلسکی تایید کرد که صحبت‌هایی برای اضافه شدن بخش بدلکاری به اسکار مطرح کرده است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.به گزارش صبا، جنت یانگ رئیس آکادمی علوم و هنر سینمایی(اسکار) می‌گوید که آکادمی برای اضافه کردن رشته بدلکاری به جوایز اسکار تحقیقات و پرسش‌های خود را آغاز کرده است و جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهد شد.

چند ماه پیش کارگردان «جان ویک ۴»، چاد استاهلسکی تایید کرد که صحبت‌هایی برای اضافه شدن بخش بدلکاری به اسکار مطرح کرده است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد اما افزودن رشته بدلکاری پیچیدگی‌هایی هم دارد؛ جایزه باید به چه کسی اهدا شود؟ به بهترین بدلکاری؟ کارگردان «جان ویک ۴» می‌گوید که شاید مسئول بدلکاران باید این جایزه را دریافت کند. او در ادامه می‌گوید که شاید برای هر کدام از بخش‌ها باید چند رشته اضافه کرد.

سوال این است که هنوز صحبت‌های واقعی درباره اینکه چه کسی جایزه را بگیرد، نشده مثلا آیا این جایزه برای بهترین  بدلکاری است؟ یا بهترین طراح بدلکاری؟ بهترین سکانس اکشن؟ بهترین گروه بدلکاری؟ طراح هنرهای رزمی؟ طراح سکانس مبارزه؟ بدلکار بازیگر اصلی؟ کارگردان واحد دوم؟ تدوینگر سکانس‌های بدلکاری؟ چه کسی جایزه را می‌گیرد؟

اما عده‌ای مخالف اهدای جایزه اسکار به بخش بدلکاری هستند. آن‌ها عقیده دارند که اعطای اسکار به فیلم‌هایی که سناریوهایی دارند که جان بازیگران را به خطر می‌اندازند برای صنعت سینما بد است و با اضافه شدن جایزه بدلکاری ریسک جراحات شدید و حتی خطر مرگ در این حرفه بالاتر می‌رود و برای بالا بردن آدرنالین تماشاگران و گرفتن اسکار بدلکاری سازندگان چنین فیلم‌هایی دست به کارهای خطرناک‌تری خواهند زد.

برچسب‌ها:

نظر شما