شناسهٔ خبر: 67064541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

امکانات ادارات در اختیار ازدواج جوانان قرار گیرد

استاندار خراسان شمالی گفت: بعضی دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های مناسبی برای در اختیار قرار دادن به جوانان دارند؛ بنابراین این امکانات باید به منظور کاهش هزینه‌های ازدواج در اختیار مردم قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه نوزدهم خرداد _ در ستاد ساماندهی جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: تسهیل ازدواج امری ضروری برای جامعه است و می‌تواند در ارتقا فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: از این رو دستگاه‌های اجرایی موظف هستند توان خود را برای تسهیل ازدواج جوانان به کار گیرند تا بتوانیم در این حوزه شاهد یک رشد و ارتقا باشیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های ازدواج برای جوانان، خاطرنشان کرد: بعضی دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های مناسبی برای در اختیار قرار دادن به جوانان دارند لذا باید این امکانات به منظور کاهش هزینه‌های ازدواج در اختیار مردم قرار بگیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در راستای تسهیل امر ازدواج، عنوان کرد: تسهیلات مناسبی برای جوانان در نظر گرفته شده اما می‌بایست از ظرفیت خیران نیز در این راستا بهره برد.

کاهش طلاق در خراسان شمالی

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی نیز در این جلسه اضافه کرد: آمار طلاق برخلاف بسیاری از استان‌ها در خراسان شمالی بعد از ۹ سال کاهش یافت.

وی افزود: آمار طلاق استان در سال گذشته ۴.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: میانگین سنی مردان استان در زمان طلاق ۳۶ سال و هفت ماه ثبت شد که این رقم در کشور ۳۹ سال است، همچنین زنان استان در زمان طلاق به طور میانگین ۳۱ سال و پنج ماه سن دارند که این رقم در کشور ۳۴ سال و دو ماه گزارش شده است.

نظر شما