شناسهٔ خبر: 67064343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

اهتمام بر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تجارب مشترک دوساله با اقلیم کردستان عراق در میزبانی از زائرین اربعین حسینی تصریح کرد: اهتمام دو طرف در میزبانی شایسته از زائرین اربعین حسینی نقطه ثقل این رویداد بزرگ فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌ها جهت پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی در حوزه‌های حمل و نقل، امنیت و رفع مشکل تردد یکسره از اربیل تا کربلا و نجف، افزود: ایجاد پارکینگ در شهر‌های کربلا و نجف و فراهم سازی وسایل نقلیه لازم جهت تسهیل برگشت زائرین اربعین حسینی به مرزهاى تمرچین و باشماق می‌تواند در تسهیل فرایند جابجایی زائرین بسیار موثر واقع شود که به دستور نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق مقرر شد هماهنگى هاى لازم با بغداد صورت گیرد. 

وی همچنین با اشاره به تردد اتباع خارجی از مرز تمرچین به قصد عتبات عالیات، اظهار داشت: در نشست امروز توافقاتی در راستای تسهیل تردد اتباع خارجی حوزه قفقاز و ترکیه به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از طریق مرز تمرچین، صورت گرفت.

دومین نشست استانداران هم‌مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور استانداران آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان، جمعی از مدیران ارشد اقتصادی این سه استان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت امور خارجه و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در شهر‌های اربیل و سلیمانیه، به میزبانی شهر اربیل عراق در روز‌های ۱۶ و ۱۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

در پایان این نشست مقرر شد سومین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و شمال عراق، در سال آینده در یکی از استان‌های کرمانشاه یا کردستان برگزار شود.

نظر شما