شناسهٔ خبر: 67063905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

تولید بیش از ۱۱ درصد گندم خراسان رضوی سهم تربت‌جام است

جواد افتخاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان تربت‌جام در حوزه تولید گندم بیش از ۱۱ درصد سهم تولید استان را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

محمدی میری در حاشیه سفر به تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا از آغاز برداشت گندم از سطح ۱۳ هزار هکتار اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: استفاده از روش‌های آبیاری نوین، کنترل به موقع آفات و آموزش کشاورزان موجب افزایش برداشت گندم در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان تربت‌جام رتبه برتر در زمینه تولید گندم در خراسان رضوی را دارد، عنوان کرد: امسال آبیاری ۶۰ درصد مزارع این شهرستان به روش تیپ بود که موجب شد عملکرد این مزارع نیز حداقل ۲۰ درصد نسبت به شرایط عادی افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تربت‌جام امسال به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۸ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سیلوها شود.

وی گفت: امسال تولید گندم در شهرستان تربت‌جام بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته و بیش از ۱۱ درصد از سهم تولید گندم استان در این شهرستان تولید شده است.

میری در ادامه با اشاره به اینکه این استان هرساله جزو چهار استان پیشتاز تولید گندم در کشور است، اظهار کرد: سطح زیر کشت گندم آبی استان بالغ‌ بر ۱۳۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۵۵۰ هزار تن گندم برداشت و تحویل مراکز خرید گندم در استان شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به شرایط محیطی، امسال مبارزه با آفات را بسیار بیشتر از سال گذشته داشتیم، عنوان کرد: تقریباً مبارزه با آفات شته امسال بیش از ۱۰ برابر سطح سال گذشته انجام گرفت.

شهرستان تربت‌جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۱۱ هزار بهره‌بردار، از قطب‌های کشاورزی استان خراسان‌رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزار نفری تربت‌جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما