شناسهٔ خبر: 67063277 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت:

آیین نامه اسکان، اداره و مقررات عمومی خوابگاههای مجردی و متاهلی دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از ابلاغ آیین نامه اسکان، نحوه اداره و مقررات عمومی- انضباطی خوابگاهاهی دانشجویی متاهلی و مجردی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر احد بنار در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار مفدا با بیان این خبر افزود: این آیین نامه طی روزهای اخیر با امضای دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به تمای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد و همه دانشکده‌ها و دانشگاههای علوم پزشکی موظف هستند در واگذاری خوابگاه و اسکان به دانشجویان مجرد و متاهل و نحوه مقررات عمومی و انضباطی، از این آیین نامه تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه این آیین نامه شامل دو بخش خوابگاههای متاهلی و مجردی است، اظهار کرد: آیین نامه خوابگاههای دانشجویی متاهلی پیش از این وجود نداشت که برای نخستین بار با کمک کارشناسان و صاحبنظران، ضمن اصلاح آیین نامه مجردی، آیین نامه متاهلی نیز تدوین شد و هدف از بازنگری و ابلاغ این آیین نامه ها، کمک به بهبود وضع اسکان دانشجویان خوابگاهی است.

بنار خاطرنشان کرد: در آیین نامه اسکان خوابگاههای متاهلی، سعی کردیم مسائل مربوط به توجه به قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت را درنظر بگیریم و در نحوه اداره خوابگاههای دانشجویی متاهلی براساس یکسری جداول و امتیازبندی ها، خوابگاهها را به دانشجویان متاهل واگذار کنیم. مسائلی از جمله تعداد فرزندان دانشجویان متاهل، خانواده های شهدا و ایثارگران، تحت پوشش قرار داشتن نهادهای حمایتی و دانشجواین نخبه علمی و دارای رتبه برتر المپیادهای علمی و... از جمله امتیازاتی است که براساس جداول طراحی شده، دانشگاهها را در اسکان عادلانه دانشجویان متاهل کمک می کند.                                                                                                                                                                                                                          

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهار کرد: بخش دوم آیین نامه مربوط به اسکان دانشجویان مجرد است که سعی کردیم نواقص گذشته را اصلاح و بازنگری و اصلاحات لازم را اجام دهیم و درمجموع در بازنگری آیین نامه سعی برآن شد شرایط به گونه ای رقم بخورد که به نفع دانشجویان باشد. در این آیین نامه زمان ورود و خروج دانشجویان از خوابگاه،مسائل انضباطی، حضور وغیاب، نحوه مرخصی دانشجو از خوابگاه، نحوه مراجعه بستگان به خوابگاههای دانشجویی و... به صورت شفاف و روشن مشخص شده است.

دکتر بنار اظهار کرد: این آیین نام در ۸ ماده شامل ۱۳۲ بند و ۳۵ تبصره به همه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است و تمام آیین نامه های قبلی منسوخ و این آیین نامه جایگزین آیین نامه های قبلی شد که یک اتفاق خوب در عرصه اسکان دانشجویان متاهلی و مجردی می باشد.

برای دیدن آیین نامه جدید اسکان دانشجویان علوم پزشکی اینجا کلیک کنید

نظر شما