شناسهٔ خبر: 67063018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چهار جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه

رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته درباره ۶ جنایت و تخلف جدی شناخته شده سازمان ملل متحد ضد کودکان در زمان درگیری‌های نظامی، به طور مستمر مرتکب ۴ جنایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، ارتکاب این جنایت‌ها باعث شده است که بالاخره آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بعد از هشت ماه تصمیم بگیرد که نام رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه رژیم‌ها و مجموعه‌هایی که در جنگ‌ها به کودکان آسیب می‌زنند و مرتکب جنایت بر ضد کودکان می‌شوند قرار دهد.

این جنایات عبارتند از: کشتن و معلول کردن کودکان، حملات به مدارس و بیمارستان‌ها، ربودن کودکان و محروم کردن کودکان از دسترسی‌های بشردوستانه.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با تایید این خبر گفت: این سازوکاری است که شورای امنیت تعیین کرده و بر اساس آن هر سال باید درباره طرف‌هایی که در درگیری‌ها به کودکان آسیب می‌زنند گزارش داده شود. اولین بار هم نیست که چنین کاری انجام می‌شود. دبیرکل هم تاکنون درباره نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر از ۷ اکتبر تاکنون بسیار واضح و شفاف موضع گرفته است.

تس اینگرام مدیر ارتباطات یونیسف هم گفت: کودکان الان بیشتر از هر کس دیگری در غزه در رنج و در معرض آسیب قرار دارند و همه جنبه‌های زندگی آنان در معرض خطر جدی قرار گرفته است. کمبود غذا و آب و نبودن آب سالم باعث بیماری بیشتر کودکان غزه شده است. ۸ ماه هم هست که آن‌ها به مدرسه نرفته اند. البته در این مدت آسیب‌ها و ضربه‌های روانی و روحی سنگینی هم خورده اند. اکثر کودکان غزه نه می‌خوابند و نه حرف می‌زنند.

<div id="video-display-embed-code_11193887"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4254003/11193887?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما