شناسهٔ خبر: 67062972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: ما به دنبال درگیری با روسیه نیستیم، اما از اتحاد «ناتو» دفاع خواهیم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، اعلام کرد که ایالات متحده به دنبال درگیری با روسیه نیست، اما تمام تلاش خود را برای محافظت از اتحاد “ناتو” به کار خواهد گرفت.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «کربی گفت که رئیس جمهور “جو بایدن” تأکید کرده است که ما تمام تلاش خود را برای اطمینان حاصل کردن به توانایی ناتو برای دفاع از خود انجام دهیم تا مطمئن شویم که اوکراین قابلیت‌های لازم برای دفاع از خود را دارد».

وی به نقل از رئیس جمهور تأکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ با روسیه یا جنگ جهانی سوم نیست، چنین تشدید تنش عواقب جدی در قاره اروپا خواهد داشت که به نفع آمریکا نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که آمریکا قصد ندارد سربازان خود را به اوکراین بفرستد و این موضع کشورش باقی می‌ماند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نشست عمومی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ اظهار داشت که روسیه دکترین هسته‌ای دارد که می‌گوید استفاده از سلاح هسته‌ای در موارد استثنایی امکان پذیر است.

«دیمیتری بسکوف»، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، قبلاً اعلام کرده بود که ایالات متحده که در حال از دست دادن موقعیت پیشرو خود در جهان است، لحظه کنونی را فرصت تاریخی خود برای درهم شکستن روسیه می‌داند.

در ماه می گذشته، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی، «لئونید اسلوتسکی»، تأیید کرد که اظهارات در مورد اجازه به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به اهداف استراتژیک در داخل روسیه، به رویارویی مستقیم نظامی با مسکو دامن می‌زند.

به گفته اسلوتسکی، غرب “در جنون ترس از روسیه” که با جنگ نیابتی علیه روسیه نشان داده می‌شود، جهان را به سمت یک جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد که در آن هیچ برنده‌ای وجود نخواهد داشت.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

 

نظر شما