شناسهٔ خبر: 67062915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تخصیص ۷.۵ همت و ۸۲ میلیون دلار به ۹ پروژه مهم حمل‌ونقلی و مسکن

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از خیز بلند این وزارتخانه برای تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راهبردی با تخصیص ۷.۵ همت و ۸۲ میلیون دلار اعتبار از منابع مربوط به استجازه مقام معظم رهبری به ۹ پروژه مهم حمل‌ونقلی و مسکن خبر داد. معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از خیز بلند این وزارتخانه برای تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راهبردی با تخصیص ۷.۵ همت و ۸۲ میلیون دلار اعتبار از منابع مربوط به استجازه مقام معظم رهبری به ۹ پروژه مهم حمل‌ونقلی و مسکن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از خیز بلند این وزارتخانه برای تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راهبردی با تخصیص ۷.۵ همت و ۸۲ میلیون دلار اعتبار از منابع مربوط به استجازه مقام معظم رهبری به ۹ پروژه مهم حمل‌ونقلی و مسکن خبر داد.

جمع منابع تزریق شده از این محل به پروژه‌های کلیدی حوزه حمل و نقل و مسکن در سه ماه گذشته به بیش از ۱۱ همت منابع نقدی ریالی و یکصد میلیون دلار منابع ارزی رسید.

غفاری گفت: تخصیص ۷.۵ همت و ۸۲ میلیون دلار شامل خط ریلی چابهار – زاهدان، خط ریلی زاهدان - یونسی – سرخس، خط ریلی شیراز – بوشهر – عسلویه، خط ریلی خط دوم درود – خرم آباد – اندیمشک، خط ریلی رشت – آستارا، خرید و نوسازی ناوگان ریلی کشور، خرید و نوسازی ناوگان هوایی کشور، تأمین زیرساخت‌های طرح جهش تولید مسکن و کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به تأکید موکد وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه مهم چابهار – زاهدان با تزریق و استمرار این منابع، تا پایان سال جاری علاوه بر اتصال تنها بندر اقیانوسی کشور (بندر استرتژیک شهید بهشتی چابهار) به شبکه ریلی، محور ریلی شمال به جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز تکمیل و تردد پر ترافیک در این مسیر تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما