شناسهٔ خبر: 67062903 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فاز اول پروژه شهید شوشتری به طول ۹,۲ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

تنها آزادراه پایتخت، روی ریل پیشرفت

فاز اول آزادراه شهید شوشتری امروز به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است و عملیات اجرایی مربوط به آن طبق برنامه پیش می رود تا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

صاحب‌خبر -

همشهری--مهدی اسماعیل پور: آزادراه شهید شوشتری یکی از پروژه های مهم و اولویت دار شهر تهران است که حدود ۱۰ سال از شروع عملیات اجرایی آن می گذرد و پس از چند سال متوقف شدن و معطل ماندن در دوره قبلی مدیریت شهری، در این دوره علاوه بر تبدیل پروژه از بزرگراه به آزادراه، با رفع معارضین پر شمار شخصی، دولتی، نظامی و... ازجمله توافق صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان برای تملک بخشی از زمین مورد نیاز ورزشگاه تختی، در نیمه دوم سال امسال شاهد تکمیل فاز نخست آن به طول ۹.۲ خواهیم بود. این پروژه طبق آخرین زمانبندی صورت گرفته پیش می رود و امروز به پیشرفت بیش از ۴۰ درصد رسیده است.

بازدید میدانی رییس شورای شهر از پروژه

فاز نخست آزادراه شهید شوشتری به طول بیش از ۹ کیلومتر بعنوان کمربند شرقی پایتخت در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال جاری به سرانجام برسد. در همین رابطه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهر تهران طی یک بازدید میدانی از کارگاه عمرانی پروژه، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت فاز اول پروژه آزادراه شهید شوشتری قرار گرفت.

تنها آزادراه پایتخت، روی ریل پیشرفت



چمران: پروژه ای که در دوره پنجم متوقف مانده بود امسال تکمیل می شود

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران درپایان این بازدید پیرامون آخرین وضعیت فاز اول پروژه آزادراه شهید شوشتری از قطعی بودن افتتاح فاز نخست تا پایان سال جری خبر داد و گفت:: «آزادراه شهید شوشتری، یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های اصلی شهر تهران و یکی از ابرپروژه‌ها است که ما از دوره سوم در شورا شروع کردیم و در دوره چهارم کارهای اولیه اساسی آن صورت پذیرفت، حتی بخشی از کار هم شروع شد و پس آن در دوره پنجم متوقف ماند یا کار کند پیش رفت.»
مهدی چمران در ادامه افزود: «در این دوره مجدد کار پروژه با قدرت شروع شده و به جای خوبی رسیده است. زیرساخت‌ها تقریبا تمام شده و در خصوص پل‌ها، زیرگذرها تفکر صورت گرفته و عملی شده و معارضینی که در پروژه وجود داشت با تلاش و همت همکاران مرتفع شده است. اکنون کار به جایی رسیده است که می‌توان گفت این ۹.۲ کیلومتر تقریبا تا پایان سال به پایان خواهد رسید. »
رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با بخش اول قسمت عمده‌ای از حمل‌ونقل این محدوده از طریق این آزادراه انجام خواهد شد، گفت: «این پروژه ابتدا بزرگراه بوده که به آزادراه تبدیل شده است؛ به این معنی که حداقل یک لاین ۵ متری به آن اضافه شده به اضافه ملحقات دیگری که داشته تا بتواند در آینده ترددهای عبوری جنوب به طرف شرق را انجام دهد.»

۹۰ درصد فضای کارگاهی فعال است

هادی حق بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از فعال شدن ۹۰ درصد فضای کارگاهی با رفع معارضین خبر داد و در رابطه با آخرین وضعیت پروژه گفت: «در جریان این بازدید آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شهید شوشتری مورد تحلیل قرار دادیم. در یک ماه اخیر اقدامات مفصلی در زمینه زیرساخت‌های پروژه انجام شده و پیشرفت‌های بسیار خوب و محسوسی در پروژه رخ داده است. طبیعتا با تکمیل زیرساخت‌ها امکان انجام کارهای نهایی پروژه نیز فراهم می‌شود. در طی ۳ ماه گذشته شاهد اتفاقات بسیار خوبی در پروژه هستیم و همزمان با رفع معارضین اقدامات اجرایی افزایش یافته است و این پیشرفت ها کاملا مشهود است. در حال حاضر بالغ بر ۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در بخش های مختلف پروژه به جز تیم آسفالت مشغول فعالیت هستند و تقریبا تمام بخش های پروژه در دست اجرا است. تنها بخش های کمی از فاز نخست پروژه یعنی حدود ۱۰ درصد از محیط کارگاهی به دلیل وجود معارضین جزئی فعلا در دست اجرا نیست.»

برطرف شدن معارضین باقی مانده تا ۳ ماه آینده

حق بین درخصوص زمانبندی تکمیل پروژه و بهره برداری از آزادراه شهید شوشتری هم افزود: «امیدواریم طی ۲ تا ۳ ماه آینده این بخش کوچک از معارضین باقی مانده نیز برطرف شود تا بتوانیم پروژه را به صورت کامل عملیاتی کرده و اجرا کنیم. طبیعتا زمانبندی پروژه های عمرانی متاثر از معارضین موجود است. هر زمان معارضین برطرف شود ما نیز زمانبندی اجرایی پروژه را اعلام می کنیم. این زمانبندی که اعلام می شود، صرفا مربوط به بحث اجرایی و عملیاتی پروژه است و به محض بر طرف شده معارضین در زمان پیش بینی شده، عملیات اجرایی صورت می گیرد. در این پروژه با توجه به تاخیر هایی که بعضا در رفع معارضین اتفاق افتاده، پیش بینی ما این است که در همین دوره از مدیریت شهری فاز نخست پروژه به بهره برداری برسد.»

تنها آزادراه پایتخت، روی ریل پیشرفت

نظر شما