شناسهٔ خبر: 67062762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی توریست‌ها

بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف همیشه تجربه خوبی نیست. بسیاری از این جاذبه‌ها، با وجود شهرت زیاد، موجب نارضایتی زیادی در میان بازدیدکنندگان شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بیشتر افراد تصور می‌کنند سفر به جاذبه‌های معروف دنیا جزو تفریحات عالی است اما واقعیت چیز دیگری است؛ بسیاری از گردشگران تجربه‌های منفی خود را در سایت‌های گردشگری ثبت کرده‌اند. انگلستان جزو یکی از مقصدهای گردشگری است که بیشترین نارضایتی را از سوی بازدیدکنندگان داشته است. بر اساس نظرات گردشگران مقاصد زیر بیشترین نارضایتی را داشتند.

پیاده‌روی مشاهیر هالیوود

این مکان در سال ۱۹۶۰ شکل گرفته و نام بسیاری از افراد معروف به ویژه افراد فعال حوزه هنر در آن حک شده است، اما پیاده‌روی مشاهیر به جاذبه گردشگری ناخوشایند معروف است و بیشترین نقد را از سوی گردشگران دریافت کرده است.

بسیاری از گردشگران به دلیل کثیف بودن و تعداد زیاد افراد بی‌خانمان در خیابان‌ها به این مکان یک ستاره (به معنای کیفیت) داده‌اند. از نکات منفی دیگری که در مورد این مکان گفته شده، بوی بد در کل محدوده است که این منطقه را بیش از حد ناخوشایند کرده است. در ۲۰ درصد موارد، این مکان تنها یک یا دو ستاره دریافت کرده است.

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی از سمت توریست‌ها

کاخ ورسای

این کاخ محل سکونت لویی سیزدهم و خانواده سلطنتی بوده است و هزینه زیادی صرف ساخت آن شده است. با این وجود در ۱۷ درصد موارد، بازدیدکنندگان به آن یک یا دو ستاره داده‌اند و جذابیت مکان آن‌ها را تحت تأثیر قرار نداده است. بیشترین نقد از سوی کاربران، شلوغی بسیار زیاد مکان و نبود کنترل جمعیت توسط مسئولان کاخ است. موارد منفی دیگری که کاربران اعلام کرده‌اند قیمت بالا، شلوغی بیش از حد و وجود بیش از حد علف‌های هرز در سراسر کاخ است.

استون هنج

استون هنج یکی از جاذبه‌های معروف انگلستان است که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن آن می‌روند. با وجود معروف بودن این مکان، حدود ۸ درصد از بازدیدکنندگان خارجی به آن یک یا دو ستاره داده‌اند. یکی از گردشگران در توصیف این مکان گفته مجموعه‌ای چند سنگ بزرگ که دایره‌وار قرار گرفته‌اند و تنها مزیت بازدید این مکان پیاده‌روی در طبیعت بوده است.

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی از سمت توریست‌ها

نشان هالیوود

این نشان در ابتدا برای تبلیغ املاک منطقه طراحی شده بود اما در دهه ۱۹۰ که دوران اوج فیلم‌سازی آمریکا بود، به نمادی معروف تبدیل شد اما در سال‌های اخیر برای تمام افراد جذاب نبوده است. بسیاری از بازدیدکنندگان اعتقاد دارند این نماد در واقعیت به اندازه تصاویر جذاب نیست و تنها برای عکس گرفتن از دور مناسب است. در میان ۶ درصد نظرات، بازدیدکنندگان تنها یک یا دو ستاره به آن داده‌اند.

ساعت بیگ بن

ساعت بیگ‌بن یا ساعت برج الیزابت دومین جاذبه گردشگری ناامیدکننده انگلستان است. این برج در سال ۱۸۵۶ با ۹۶ متر طول و ۱۱ طبقه ساخته شد و در زمان ساخت بزرگ‌ترین ساعت جهان بود که بلافاصله بعد از ساخته شدن به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم لندن تبدیل شد. با این وجود، بازدیدکنندگان همچون قبل علاقه‌ای به بازدید از این مکان ندارند.

در یکی از نظرات نوشته بود که روش‌های مدرن‌تری را برای دیدن ساعت ترجیح می‌دهند و بازدیدکننده دیگری گفته بود به دلیل تعمیرات، این برج اغلب با داربست پوشیده شده است و نمی‌توان برج را کامل مشاهده کرد. ۵ درصد نظرات مربوط به این مکان تنها یک یا دو ستاره به آن داده‌اند.

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی از سمت توریست‌ها

کاخ سفید

این مکان از زمان ساخت در دهه ۱۸۰۰ تا کنون دفتر کار و محل زندگی رئیس جمهور آمریکا بوده است و از جاذبه‌های گردشگری مهم واشنگتن محسوب می‌شود، اما بسیاری از بازدیدکنندگان در انتقاد نوشته‌اند که به دلیل وجود تعداد زیاد نرده و نیروهای امنیتی امکان بازدید و عکس گرفتن از نزدیک وجود ندارد. این مکان یک یا دو ستاره در نظرات گرفته است.

برج کج پیزا

این برج در قرن ۱۲ ساخته‌شده و به علت سنگینی وزن سازه به مرور زمان کج شد. شکل خاص این بنا باعث جذب تعداد زیادی از گردشگران در این سال‌ها شده است. بازدیدکنندگان در نقد این مکان نوشته‌اند بیش از اندازه شلوغ است و امکان عکس‌برداری نیست، مردم محلی مهمان‌نواز نیستند و احتمال سرقت در هنگام بازدید بسیار زیاد است.

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت در محله منهتن نیویورک قرار دارد و در سال ۱۹۳۰ ساخته شد. در طول سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۲ و پیش از ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، بلندترین ساختمان دنیا محسوب می‌شد. در طول این سال‌ها، گردشگران زیادی برای تماشای منظره نیویورک به این سازه ۸۶ طبقه رفته‌اند اما آب‌وهوای نیویورک بسیاری از این گردشگران را ناامید کرده است. بسیاری از آن‌ها به دلیل ابری یا مه‌آلود بودن هوا امکان بازدید نداشتند و اعتراض کردند که این مسئله از قبل توسط کارکنان برج اعلام نشده بود.

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی از سمت توریست‌ها

اهرام جیزه

این اهرام به درخواست فرعون‌های مصری ساخته شد و موجب رضایت آن‌ها بود اما بسیاری از گردشگرهای امروزی را ناامید کرده است. بسیاری از بازدیدکنندگان به دلیل رفتار راهنمایان تور محلی انتقاد کرده‌اند. افراد محلی راهنمای تور، کارمندان رسمی نیستند اما به محض ورود گروه‌های گردشگری به سمت آن‌ها می‌آیند و بابت توضیحات مربوط و شترسواری مبلغ بالایی درخواست می‌کنند. بعضی از بازدیدکنندگان به دلیل مسیرنامناسب این مکان شکایت کرده‌اند. در مجموع، ۴ درصد از افراد به این مکان یک و دو ستاره دادند.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام با بیشتر از ۷۷۵ اتاق، بزرگ‌ترین باغ خصوصی در لندن را دارد و بسیاری از جشن‌های خانواده سلطنتی در این کاخ برگزار می‌شود. این کاخ به عنوان جاذبه گردشگری نقدهای منفی زیادی از سوی بازدیدکنندگان دریافت کرده است. در بیشتر نظرات افراد اعتراض کردند که بیشتر فضای کاخ قابل بازدید نیست و در حالت کلی تنها می‌توان در قسمتی از باغ در کنار چمن‌ها قدم زد که با توجه به هزینه ورودی کاخ قابل توجیه نیست. ۳ درصد نقدهای مربوط به این کاخ منفی و تنها دارای یک یا دو ستاره است.

سراب‌های گردشگری جهان؛ مقاصدی با بیشترین نارضایتی از سمت توریست‌ها

نظر شما