شناسهٔ خبر: 67062495 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال؛

ملی‌پوشان مغلوب ترکیه شدند/پایان لیگ ملت‌ها بدون پیروزی

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ برابر ترکیه سه بر یک مغلوب شد.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از ۱۵ خرداد در شهرهای کوکورا ژاپن (گروه سوم) و اوتاوا کانادا (گروه چهارم) آغاز شد و با ۳۲ مسابقه در مدت ۶ روز ۲۰ خرداد به کار خود پایان خواهد داد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۶:۳۰ روز شنبه ۱۹ خرداد در چهارمین دیدار خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف ترکیه کشور همسایه رفت و هر دو تیم برای کسب نخستین برد خود تلاش کردند که در نهایت ترکیه پیروز این جدال میان بدون بردها بود.

محمد طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه با هدایت پیمان اکبری بودند.

سدریک انارد سرمربی تیم ملی والیبال ترکیه هم این مسابقه را با ترکیب مورات ینی‌پازار، کان گوربوز، افه ماندیراجی، میرزا لاگومژیا، بدیرهان بولبول، فایک گونش و ولکان دونه (لیبرو) آغاز کرد.

ست نخست این دیدار با سه امتیاز متوالی تیم ملی ترکیه آغاز شد و اکبری تایم استراحت گرفت تا توصیه‌هایی تکنیکی به بازیکنانش داشته باشد. روند امتیازگیری ترکیه‌ای‌ها متوقف نشد و در نهایت ویدیوچک اکبری در امتیاز ۱۲ بر ۸ به نفع ترکیه باعث شد ملی‌پوشان به بازی برگشته و اختلاف را به یک امتیاز برسانند. در امتیازات پایانی این ست اکبری از دو پاسور استفاده می‌کرد و حضرت‌پور به عنوان دومین پاسور وارد بازی شده بود. در نهایت این ست با رالی جذاب میان دو تیم به دلیل برتری حملات کشورمان برابر حریف ۲۵ بر ۲۲ به نفع ایران پایان یافت.

دومین ست هم با بازی خوب بازیکنان ترکیه آغاز شد اما در ادامه با عملکرد خوب علیرضا فراهانی که در دیدار گذشته هم بازی خوبی از خود ارائه داده بود، دو تیم مساوی شدند. در ادامه هر دو تیم برای برتری تلاش کردند و با امتیازات مساوی پیش رفتند تا این که بار دیگر دو امتیاز برتری ایران ترکیه‌ای‌ها را نگران کرد و سرمربی‌شان از آن‌ها خواست با خطای کمتر برای امتیازگیری تلاش کنند. امتیاز ۲۰ ترکیه و یک امتیاز کمتر برای ایران باعث شد اکبری از مرتضی شریفی و در ادامه پوریا حسین خانزاده در ترکیب استفاده کند اما این تغییرات هم موثر نبود و این ست ۲۵ بر ۲۳ به نفع ترکیه تمام شد.

در سومین ست جدالی پایاپای میان دو تیم وجود داشت اما خطاهای فردی بازیکنان و پایین بودن کارایی حملات باعث برتری حریف می‌شد و هر بار ملی‌پوشان به سختی اختلاف پوئن‌ها را جبران کرده و بار دیگر جا می‌ماندند. ویدیوچک به موقع اکبری باعث شد بازی در حالی که به نظر با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پایان یافته بود با تشخیص برخورد به سر دست دفاع حریف، ادامه یافت اما تلاش‌ها نتیجه نداد و این ست ۲۵ بر ۲۳ به نفع ترکیه پایان یافت.

سه امتیاز متوالی ایران در شروع ست چهارم باعث شد سرمربی ترکیه وقت استراحت درخواست دهد و در ادامه روند بازی به نفع حریف تغییر کرد و در نهایت در امتیاز ۱۴ دو تیم مساوی شدند و این برابری تا اواخر مسابقه ادامه یافت تا در نهایت این ست ۲۷ بر ۲۵ به نفع ترکیه و سه بر یک به نفع حریف تمام شود.

شین موراناکا از ژاپن به عنوان داور اول و ماسیاس لوئیز جراردو از مکزیک به عنوان داور دوم قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

این نخستین تجربه اکبری در سرمربیگری تیم ملی والیبال است و او پیش از این تجربه هدایت تیم (ب) کشورمان را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود.

براساس تصمیم رئیس فدراسیون والیبال روز گذشته موریس موتا پائز برکنار شد و اکبری جایگزین او شد. علی فتاحی، عبدالرضا علیزاده، نوید مشجری و محمد امین شاکری کادر تمام ایرانی اکبری در این دیدار بودند.

نظر شما