شناسهٔ خبر: 67061635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عاملی که باعث قهرمانی پرسپولیس شد

مهر

کارشناس فوتبال با بیان این که دلیل خوب نتیجه گرفتن استقلال حفظ استخوانبندی این تیم نسبت به فصل گذشته بود، گفت: پرسپولیس بسیار منسجم و همدل بود و قهرمانی را با شایستگی کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با قهرمانی و نایب قهرمانی پرسپولیس و استقلال تهران به پایان رسید و تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان هم راهی لیگ دسته اول شدند. در این فصل پرسپولیس در حالی توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند که سرخ‌ها نیم فصل اول را با قرار گرفتن در رده سوم به پایان رساندند و پس از جدایی یحیی گل محمدی، «اوسمار ویه را» هدایت این تیم را عهده دار شد.

فرزاد آشوبی کارشناس فوتبال در رابطه با رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در مجموع و با توجه به بازی‌های انجام شده، لیگ بسیار جذابی را شاهد بودیم و مدیران باشگاه‌ها سعی کردند تا در این لیگ به مربیان جوان اعتماد کنند و تیم‌ها هم بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و همین موضوع حساسیت بیشتری را به مخاطبان و دوستداران این رشته ورزشی تزریق کرد.

عامل موفقیت پرسپولیس ثبات است

او در خصوص قهرمانی پرسپولیس در این فصل گفت: پرسپولیس یکی از تیم‌های باثبات در چند فصل اخیر لیگ برتر است. بازیکنان این تیم سال‌هاست که در کنار هم بازی می‌کنند و کاملاً به سبک بازی هم آشنا هستند همچنین یکی از نکات مثبت در عملکرد پرسپولیس، ثبات در مدیریت این باشگاه است و با توجه به این موضوع حاشیه‌های کمتری روانه این باشگاه شد و قهرمانی در لیگ هم با شایستگی کسب کرد.

عاملی که باعث قهرمانی پرسپولیس شد/استخوانبندی استقلال حفظ شده بود

شاکله اصلی استقلال حفظ شده بود

کارشناس فوتبال افزود: استقلال در این فصل هم از لحاظ مدیریتی و هم از لحاظ کادر فنی با تغییراتی مواجه شد اما اکثر بازیکنان سال‌های اخیر این تیم، حفظ شدند و شاکله اصلی استقلال دست نخورده باقی ماند. همین امر باعث نتیجه‌گیری استقلال شد و تا هفته پایانی برای کسب عنوان قهرمانی با پرسپولیس در کورس قرار داشت و اگر اشتباهاتی را در نتیجه‌گیری نمی‌کردند می‌توانستند حتی به مقام قهرمانی برسند.

آشوبی خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل برای سپاهان هم می‌شد شانس قهرمانی متصور بود اما اتفاقاتی رقم خورد که تمرکز این تیم از بین رفت و رفته رفته جایگاه خود را در صدر جدول از دست داد.

عاملی که باعث قهرمانی پرسپولیس شد/استخوانبندی استقلال حفظ شده بود

تا زمانی که تکنولوژی نباشد، اشتباه داوری وجود دارد

او درباره اعتراض تیم‌ها به قضاوت داوران خاطرنشان کرد: در نبود تکنولوژی همیشه اشتباهاتی رخ می‌دهد و این‌طور درست نیست که بگوییم فلان تیم همیشه از داوری سود برده و فلان تیم ضرر کرده است. همه تیم‌ها به نوع خود هم سود برده‌اند و هم ضرر کرده‌اند.

آشوبی در رابطه با دیدار آینده تیم ملی برابر ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: هنگ کنگ نتوانست حریفی باشد که ایران را به دردسر بیاندازد و این بازی حکم یک دیدار تشریفاتی را داشت. مهم‌ترین حریف ما در این مرحله ازبکستان بود که در بازی رفت هم بازیکنان این تیم بسیار جنگنده نشان دادند و کیفیت بسیار بالایی دارند و توانستند بازی باخته را با تساوی عوض کنند. بازیکنان تیم ملی باید در این دیدار حواس خود را جمع کنند تا با حفظ صدرنشینی راهی دور بعد شوند.

نظر شما