شناسهٔ خبر: 67061288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانشی که یک شرکت فناور در اصفهان به آن دست یافت

بومی سازی سامانه‌ای آماری برای کمک به پارک‌های فناوری

شرکتی فناور در دانشگاه آزاد اصفهان به فناوری تولید سامانه‌ای آماری برای کمک به پارک‌های علم و فناوری دست یافت.

صاحب‌خبر -

بومی سازی سامانه‌ای آماری برای کمک به پارک‌های علم و فناوریبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر عامل یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: نرم افزار آماری بومی قابلیت ارائه به همه کشور‌ها را دارد و می‌تواند از همه زبان‌ها پشتیبانی کند.
علی رزی افزود: محصول ویژه این شرکت با نام اختصاری و تجاری «سپند» ارائه می‌شود که مخفف سامانه پایگاه‌های نوآوری و دانش‌بنیان است.
وی گفت: با توجه به فعالیت ۸ ساله در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور متوجه شدیم در زمینه طراحی و ارائه سامانه‌های یکپارچه‌ای خلاء اساسی وجود دارد؛ بنابراین تلاش کردیم با ایجاد این سامانه بومی مشکلات پارک‌های نوآوری و مراکز رشد را حل کنیم.
رزی ادامه داد: با مطالعه زیست بوم کشور‌های ترکیه، روسیه، آمریکا، اسپانیا، استرالیا و چین و کشور‌های خاورمیانه و... سنجش نیاز‌های داخلی در کشور این سامانه را طراحی کردیم و به مراکز رشد تحویل دادیم تا شتاب‌دهند‌ها را در این سامانه بیاورند.
این فناور افزود: در حال حاضر علاوه بر مراکز حمایتی ازجمله پارک‌های فناوری، مراکز رشد، شتاب دهنده‌ها و مراکز مشاوره و کارخانه‌های نوآوری و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها و تمام فعالان زیست بوم علم و فناوری که شامل معاونت علمی، زیست بوم کارآفرینی همچون اداره کار و فرمانداری‌ها و شرکت‌های صنعتی از این سامانه استفاده می‌کنند.
علی رزی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه گفت: در زیرساخت این سامانه قابلیت تیکت کردن و رصد فرم افراد امکان پذیر است؛ از زمانی که استارت‌آپ شروع به فعالیت می‌کند قابل مشاهده است، همچنین در به‌روزرسانی‌های بعدی مباحث مالی استارت‌آپ‌ها و حمایت‌ها، سیستم احراز بیومتریک، هویت سنجی و هوش مصنوعی به صورت چت آپ در کنار کاربر‌ها و مراکز و خود استارت آپ قرار بگیرد.
وی افزود: در این سامانه قابلیت‌های دیگری ازجمله چت کردن افراد با هوش مصنوعی و انجام پرس‌وجو امکان پذیر است.
رزی افزود: تنها نمونه این سامانه را وزارت علوم دارد که پارک‌ها را رتبه‌بندی و امتیازدهی می‌کند و برنامه آن از شرکت‌های دیگر تهیه شده و باید افراد جای دیگر ثبت نام کنند و اطلاعات آنها ثبت شود پیش از این مراکز رشد از فرم‌های گوگل نیز استفاده می‌کردند که این دیتا‌ها جایی ثبت نمی‌شد و سازمان‌ها نمی‌توانستند آن را دسته‌بندی کنند.
وی افزود: در حال حاضر استارت‌آپ‌ها و مراکز حامی یک پورتال کامل دارند که شامل فرم و دیتا‌های طبقه بندی شده است که از لحاظ امنیتی قابلیت رصد از طریق مدیران را دارد و مشکل سرقت اطلاعات نداریم و هر تعداد که بخواهند می‌توانند کاربر تعیین کنند.
رزی ادامه داد: این نرم افزار ۱۰۰ درصد بومی است و از آژانس‌های استانبول و عراق درخواست خرید این سامانه راداشتیم؛ زیرا یکی از قابلیت‌های مهم این سامانه این است که می‌تواند تمام زبان‌ها را پشتیبانی کند؛ اما برنامه‌های موجود دیگر نسخه انگلیسی است که صرفا ترجمه فارسی شده است. ما می‌توانیم نسخه‌های سامانه را روی سایت‌های بین المللی بارگذاری کنیم حتی امکان این وجود دارد که کشور مبدا و مقصد روی سامانه به زبان‌های خود با هم در ارتباط باشند.
وی از دیگر مزایای این سامانه را پشتیبانی کامل برشمرد و افزود: امنیت این سامانه به صورت کامل با شرکت است و در عین حال ویژگی‌های لازم برای سازمان‌ها و سفارشی دارد و توسعه و تغییرات پشتیبانی کامل صورت می‌گیرد.

نظر شما