شناسهٔ خبر: 67060419 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختلاف در میان مقامات رژیم صهیونیستی / گانتس روز شنبه از شورای جنگ کناره گیری می کند

تهران-ایرنا-یک پایگاه خبری آمریکایی جمعه شب فاش کرد که بنی گانتس؛ رئیس حزب اتحاد، وزیر جنگ اسبق و عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل امروز شنبه در کنفرانس خبری خود استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا نوشت: گانتس جمعه شب در نشست اخیر کابینه جنگ اسرائیل بار دیگر تهدید کرد اگر در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی در خصوص توافق برای آزادسازی اسیران اسرائیلی ایجاد نشود، فردا شب استعفای خود را تقدیم خواهد کرد.

گانتس ۱۸ می(۲۹ اردیبهشت) برای نتانیاهو ضرب‌الاجل تعیین کرده بود که اگر تا ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) یک راهبرد واضح و روشن برای جنگ و مرحله بعد از آن وضع نکند، از شورای جنگ استعفا خواهد کرد.

به دنبال قوت گرفتن استعفای گانتس و گادی آیزنکوت از شورای جنگ، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از نگرانی دستگاه امنیتی این رژیم درباره ورود «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی به شورای جنگ خبر داد.

براساس این گزارش، محافل امنیتی که دیدگاهشان درباره جنگ علیه غزه به دیدگاه گانتس و آیزنکوت دو عضو شورای جنگ نزدیک تر است، نگران هستند که در صورت استعفای این دو نفر، نتانیاهو و بن گویر تصمیم گیرندگان اصلی در این شورا شوند.

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر را تهدیدی برای امنیت این رژیم دانست و با حضور وی در شورای جنگ مخالفت کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر به نقل از این منبع امنیتی نوشت: نمی توانیم درباره مسائل محرمانه در حضور بن گویر صحبت کنیم چون وی همه چیز را در ملاعام افشا می کند.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی که نقش محوری در مذاکرات با مقاومت فلسطین برای زمینه سازی آتش بس و تبادل اسرا را دارد همواره بر غیرممکن بودن راهبرد کابینه نتانیاهو برای از بین بردن حماس و آزادی اسرا از طریق نظامی تاکید داشته است.

براساس گزارش رسانه های رژیم اشغالگر، شخص نتانیاهو و متحدان تندروی وی در ائتلاف راستگرای حاکم، مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات با مقاومت فلسطین برای ایجاد آتش بس دائمی در غزه هستند.

مخالفان نتانیاهو در کنست از جمله «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید»، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» و «گیدون سعر» رهبر حزب «امید نو» خواهان استعفای آیزنکوت و بنی گانتس از شورای جنگ و پیوستن به ائتلاف مخالفان برای ساقط کردن کابینه هستند.

نظر شما