شناسهٔ خبر: 67060178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه موقت سنندج:

انجام فرایض دینی و ترک محرمات سرمایه های معنوی ما هستند

امام جمعه موقت سنندج گفت: انجام فرایض دینی و ترک محرمات و نواهی پروردگار از سرمایه های معنوی و دینی ما هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا سید احسن حسینی امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مومنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان شهر سنندج به موضوع این خطبه در ارتباط با فرموده پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله وسلم پرداخت که برادران دینی خود را معرفی می کند کسانی که خدمت ایشان نرسیده اند و به دیدار او مشرف نشده و خدمت ایشان نرفته اند اما پیامبر فرمود ای کاش چشم من به برادران دینی خود می افتاد، ای کاش برادران دینی مانند اصحاب با هم بودند و ای کاش از نزدیک زیارت دیدار برادران دینی خود را می کردم. و رسول گرامی اسلام این فرموده را در مدینه منوره بیان کردند.

وی گفت: با این فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام عشق و علاقه خود را نسبت به برادران دینی نشان داد و منظور از برادران دینی این است که کسانی که در آینده می آیند و پیامبر را از نزدیک نمی بینند اما برادر دینی ایشان هستند.

ماموستا حسینی بیان کرد: برادران دینی از دیدگاه رسول الله (ص) قوم و قبیله ای و گروهی هستند که اهل ایمان، توحید و اسلام و مرید و مخلص خداوند متعال و مرید رسول الله و مخلص اولیا الله هستند و طایفه و قومی هستند که بعد از من می آیند و دین سالم و مفید و ثابت اسلام را بدست می آورند و خود و خانواده را به این دین مزین خواهند کرد و مبین اسلام اند و دین همراه و همگام همیشگی آنان است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه در مورد برادران دینی از دیدگاه رسول الله این گونه بیان کرد: برادران دینی از دید حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله کسانی است که در دوره ای از زمان در این دنیا زندگی می کنند که اغلب مردم فاسد، حرام خور، بی دین و بی بند و بار و وعده خلاف می دهند و غیبت و دروغ روا می دارند و نواهی خداوند را انجام می دهند اما در مقابل برادران دینی من صالح، سالم، مصلح، اهل جمعه و جماعت و اهل حج و اهل عمره و اهل ذکات و پاکدامن و خوش زبان و متحد و راستگو و صادق و برادر واقعی و خوش نیت و گفتار حق را به جای می آورند.

ماموستا حسینی افزود: سرمایه معنوی و دینی ما، انجام واجبات و ترک محرمات است و انجام دادن نماز، حج، جهاد، شهادت، زکات و امور خیر و قربانی کردن و غیره نوعی سرمایه معنوی به شمار می آیند و برادران دینی رسول الله صلی الله علیه و آله همانطور سرمایه معنوی بدست می آورند و در کنار انجام فرایض دینی و ترک محرمات سود سرمایه هم سنت‌های رسول الله را که‌ شامل فرموده های پیامبر است و یا عملکرد رسول الله و یا تقریر و تثبیت رسول الله است، کسب می کنند.

وی یادآور شد: کسانی که می خواهند سود سرمایه معنوی بدست آورند باید سنت رسول الله را نیز کسب کنند و آماده برای قربانی کردن باشند و پیامبر بزرگوار اسلام در آخرین سال از عمر عزیزشان و وقت خداحافظی در حجة الوداع در سرزمین منا ۶۳ حیوان را مطابق با عمر با برکتشان قربانی کردند.

امام جمعه موقت سنندج در پایان ابراز داشت: حضرت علی علیه السلام سه پند مهم خطاب به عموم جامعه بیان کرده و سه آفت را مطرح می کنند از جمله کفران نعمت و ناسپاسی که این پند به صورت عام است هم برای ما و هم برای مسئولان و آفت دوم ضعیف بودن سیاست حکما و مسئولان و آفت سوم سوء تدبير و بی برنامگی برخی افراد بدون تجربه است.

انتهای پیام/

نظر شما