شناسهٔ خبر: 67058868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار هیئت سه جانبه ایران با وزیر کار لبنان در اجلاس۱۱۲ «ILO»

دیدار هیات سه جانبه (دولت، کارگری و کارفرمایی) جمهوری اسلامی ایران با وزیر کار لبنان، مصطفی بیرم در حاشیه اجلاس ۱۱۲ سازمان بین المللی کار، انجام شد.

صاحب‌خبر -

در دیدار هیئت سه جانبه ایران با وزیر کار لبنان در اجلاس۱۱۲ «ILO» علاوه بر نمایندگان سه جانبه از جمهوری اسلامی ایران، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو نیز حضور داشت.

دو طرف در این دیدار بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه ماموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش ایمنی و روابط کار تاکید کردند.

اجلاسیه ۱۱۲ سازمان بین المللی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگر و کارفرما از کشور‌های عضو ILO، سوم ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان مرکزی سازمان بین المللی کار واقع در ژنو سوییس، آغاز به کار کرد و تا ۱۴ ماه ژوئن (۲۵ خرداد) ادامه خواهد داشت.

در این اجلاسیه، نمایندگانی از ۱۸۷ کشور عضو سازمان بین‌المللی کار، از گروه دولت‌ها، کارگران و کارفرمایان شرکت می‌کنند و به طیف وسیعی از موضوعات که اثرات بلند مدتی بر جهان دنیای کار دارد، به بحث وگفت و گو می‌پردازند.

سازمان بین المللی کار، نخستین سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد با ساختاری سه‌جانبه مرکب از نمایندگان گروه کارگری، کارفرمایی و دولت است که با هدف تدوین مقررات و قوانین بین‌المللی در جهت بهینه‌سازی استاندارد‌های بین‌المللی کار، تشکیل شده است.

سال گذشته در یکصد و یازدهمین اجلاسیه بین‌المللی کار که از پنجم لغایت ۲۶ خرداد ماه در ژنو سوئیس برگزار شد، عدالت اجتماعی به عنوان دستور اصلی اجلاسیه سازمان با هدف ایجاد جهانی پایدارتر و عادلانه‌تر، بررسی شد.

نظر شما