شناسهٔ خبر: 67057831 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

راز پشت پرده همستر کمبت فاش شد!

اوایل اردیبهشت 1403 بود که که خبر لیست شدن نات‌کوین تلگرام، پیگیری اینجور ارزها را بیشتر کرد و در این فرصت همستر کمبت خیلی راحت سر به فلک کشید.

صاحب‌خبر -
راز  پشت پرده همستر کمبت فاش شد!

 همه با همستر کمبت آشنایید همه اگر کمی در مورد پشت پرده این بازی بگوییم اینطور است که تلگرام در رقابت با سایر پلتفرم‌ها، از رمز ارز مخصوص به خود رونمایی کرد.

مدتی بعد موضوع رسمیت گرفتن مبادله این رمز ارز سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

در واقع وقتی یک پروژه ایردراپ (ارز دیجیتال رایگان توزیع شده) در صرافی‌های رمز ارز لیست میشود امکان خرید و فروش پیدا کرده و دارای ارزش می گردد.

همین جرقه کافی بود تا پروژه‌های مشابه نات‌کوین در قالب یک سری بازی‌های کریپتویی در بستر کانال‌های تلگرامی کلید بخورند.

همستر کامبت یکی از این پروژه‌ها در قالب یک ربات تلگرامی بود که ظرف کمتر از ۱۰ روز با یک فضاسازی غیرمنتظره طیف گسترده‌ای از دنبال‌کنندگان را به سمت خود کشاند.

این تبلیغات غیرمتمرکز در فضای مجازی و واقعی تا جایی پیش رفت که در یکی دو روز گذشته پیام‌های متعدد JOINED TO TELEGRAM برای کاربران سنتی‌تر تلگرام تعجب‌برانگیز شد.

به نظر می رسد تحت تاثیر فضای تبلیغاتی بسیاری از کاربران برای کسب درآمدهای نجومی و ساده متقاضای استفاده از این فضای جدید و ناشناخته شده‌اند.

شگرد سازندگان همستر کمبت

به صورت خلاصه اینکه، بعد از ملحق شدن به ربات تلگرامی همستر کامبت، گزینه‌های متنوعی از کلیک مستقیم تا بازی‌های معمایی ساده برای جمع‌آوری کوین‌های بی‌ارزش در اختیار کاربر قرار می گیرد.

به نظر می رسد انگیزه اصلی حضور اقشار مختلف در این فضا کسب درآمد ساده به واسطه تبلیغاتی وسیعی باشد که از سمت کانال های تلگرامی آغاز شده است.

هرچند مدل درامد زایی این سازکار فعلا مبهم است اما تحت تاثیر یک فضای روانی همه‌گیر تقاضای چشم‌گیر برای عقب نماندن از کسب کوین‌های رایگان فعلا بی ارزش ایجاد شده است.

همانطور که مشخص است، این موضوع در کنار درآمد مبهم و نامعلوم هزینه‌هایی هم به کاربران تحمیل می‌کند.

فعلا با توجه به فیلتر بودن تلگرام در کشور تقاضای فیلترشکن‌ها بار دیگر صعودی شده و زمینه‌ای تازه برای سودجویی صاحبان این کسب کارها ایجاد شده است.

همچنین نباید از اتلاف وقتی که این بازی های کریپتویی به کاربران برای بازدهی که آینده آن مشخص نیست تحمیل می کند غافل شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد جدای از استهلاک گوشی‌های تلفن همراهی که سالیانه تا ۳ میلیارد دلار صرف واردات آن‌ها می‌شود از هزینه‌های سر سام‌آور اشغال پهنای باند اینترنت کشور نیز غافل شد./تسنیم

آسیب جسمی همستر

یک کارشناس توانبخشی از آسیبی که همستر به گردن می زند گفت.

همچنین یک کارشناس ارگونومی به تسنیم گفته اساساً این فعالیت جزو کار‌های تکراری محسوب می‌شود و طبق مطالعات مختلف، کار تکراری یک عامل خطر برای اختلالات اسکلتی عضلانی است.

از آنجایی که این فعالیت توسط دست انجام می‌شود بیشترین آسیب به دست‌ها و انگشتان وارد می‌شود؛ البته گردن نیز به علت خم شدن رو به جلو و چشم‌ها نیز به علت خیره شدن طولانی در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

 
 
 
 
 
 
 

نظر شما