شناسهٔ خبر: 67057182 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

حیدر فرمان: ایران در کوراش بسیار قدرتمند است

رئیس فدراسیون جهانی کوراش گفت: ایران در کوراش بسیار قدرتمند است، اما باید این را هم بگویم که ورزش ایران فراتر از آسیا است.

صاحب‌خبر -

 

حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی کوراش در نشست خبری مسابقات کوراش قهرمانی آسیا اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در این مسابقات شرکت دارم و مطمئن هستم این دوره از رقابت‌ها یکی از بهترین مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود. باعث افتخار من بود که دیروز در خدمت کیومرث هاشمی وزیر ورزش بودم. جلسه بسیار خوبی داشتیم و بحث‌هایی خوبی شد که باعث خرسندی هر دو طرف بود. تعامل خوبی بین کوراش و فدراسیون ووشو وجود دارد و وزیر نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که فدراسیون ووشو یکی از بهترین فدراسیون‌ها در ایران است.

او افزود: همان‌طور که می‌دانید، مسابقات قهرمانی آسیا زیر نظر کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود. مطمئن هستم که با همکاری کنفدراسیون آسیا و فدراسیون ووشو، یکی از بهترین مسابقات برگزار می‌شود. حدود بیست کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند و افراد زیادی از سایر کشور‌ها در پست‌های مختلف حضور دارند و مطمئن هستم که مسابقات خوب و سطح بالایی را مشاهده خواهیم کرد. من مطمئنم که با نظارت رضا نصیری نژاد دبیرکل فدراسیون جهانی، یک مسابقات خوب و شفاف را خواهیم دید. من در جریان اقدامات و فعالیت‌ها هستم و مطمئنم که رویداد خوبی خواهد بود. از تلاش‌های صدیقی ریاست فدراسیون ووشو بابت سطح برگزاری تشکر می‌کنم. من از سالن بازدید کردم تا ببینم در چه وضعیتی است؛ اینکه چگونه توانسته‌اند یک سالن نسبتاً قدیمی را به شرایط استاندارد و بین‌المللی برسانند، بسیار عالی است.

رئیس فدراسیون جهانی کوراش درباره المپیکی شدن کوراش در سال‌های آینده گفت: بعضی در زندگی‌شان رویایی دارند. اما این رویای ما نیست، هدف ما است. این باید به دنبال آن رفت. البته رسیدن به این هدف کار یک تیم و گروه است. ما امسال در بیرمنگام بودیم و کوراش را معرفی کردیم. همچنین جلساتی داشتیم و قرار شد در ماه جاری عضویت ما در ایمز به عنوان یک سازمان بین‌المللی بررسی شود تا کمیته بین‌المللی المپیک در آینده موضوع حضور کوراش در المپیک را بررسی کند. به هر حال این یک کار تیمی است و امیدوارم مرحله به مرحله جلو ببریم و به آرزو برسیم.

او درباره جایگاه فدراسیون ووشو ایران در مسیر مبارزه با دوپینگ گفت: دوپینگ برای ما اهمیت زیادی دارد، چون عضو وادا هستیم و قراردادی داریم که کمک کنند تا با دوپینگ مبارزه کنیم. خوشحالیم که فدراسیون ووشو نزدیک به ۱۰۰ تست دوپینگ گرفته که این، مسیر شفاف فدراسیون را نشان می‌دهد. همین تست‌ها در فدراسیون ووشو در زمان مقرر در بیرون از زمان برگزاری مسابقه گرفته می‌شود و خوشحالیم که از پاکسازی را به درستی در سیستم خودشان انجام می‌دهند. این یعنی فدراسیون به صورت جدی در حال مبارزه با دوپینگ است و ما از این امر خوشحالیم.

حیدر فرمان درباره حضور تیم پناهندگان در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا عنوان کرد: برای تیم پناهندگان و مهاجران این یک موضوع خیلی حساس است و باید در آن دقت کرد، اما  در هر صورت خوشحالیم که این تیم در بخش بانوان شرکت کرده است. این حق ورزشکاران است و آنها نباید از ورزش عقب بمانند.

او درباره قول میزبانی از مسابقات جهانی کوراش به ایران گفت: ایران در کوراش بسیار قدرتمند است، اما باید این را هم بگویم که ورزش ایران فراتر از آسیا است و در این باره اغراق نمی‌کنم. موضوع حساسی که وجود دارد، این است که شرایط خاصی برای میزبانی جهان است که باید قبول شود. ما برای این مسابقات گفتیم که قوانین فدراسیون جهانی را انجام شود و کشور‌ها نیز قوانین ایران را بپذیرند که خوشبختانه مورد قبول قرار گرفت و در این باره از خیلی از فدراسیون‌ها جلوتر هستیم. ایران درخواست میزبانی بدهد و اگر شرایط و زمان درست باشد، رسیدگی می‌کنیم و بابت این موضوع خوشحال می‌شویم.

همچنین کومیل روزیف رئیس کنفدراسیون کوراش آسیا در این نشست خبری گفت: از همه اصحاب رسانه بابت حضور در این نشست خبری تشکر می‌کنم. این دوستی که ورزش در دنیا به وجود می‌آورد و افراد مختلف را در کنار هم قرار می‌دهد، برای ما خیلی مهم است. از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ووشو و انجمن کوراش ایران بابت این همدلی در برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا تشکر می‌کنم. این دوره می‌گذرد و رقابت‌ها برگزار می‌شود، اما این نام ماندگار خواهد بود و همه به یاد این مسابقات خواهند بود. ما خیلی ممنونیم که اطلاع رسانی خوبی درخصوص کوراش انجام می‌شود. از فدراسیون ووشو ایران به سبب برگزاری چنین رقابتی تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

نظر شما