شناسهٔ خبر: 67056999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نقل قول علم الهدی از مسلمان شدن یک مارکسیست

«خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را، ایشان می‌فرمود همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست‌ها و به خصوص احسان طبری مناظره می‌کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت و این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد.»

صاحب‌خبر -
نقل قول علم الهدی از مسلمان شدن یک مارکسیست

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد گفت: با وجود همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه‌ها، انقلاب نه‌تن‌ها حفظ شده، بلکه فراتر از مرز‌ها و فکر‌ها در حال توسعه است.
 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۸ خرداد در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد گفت: روزی که امام (ره) از دنیا رفت، یک سیاستمدار آمریکایی گفت خمینی (ره) از دنیا رفت، اما همچنان، ایرانی‌ها را رهبری و انقلابش را اداره خواهد کرد.

علم‌الهدی ادامه داد: خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را، ایشان می‌فرمود همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست‌ها و به خصوص احسان طبری مناظره می‌کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت و این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد.

وی اضافه کرد: ایشان یک زمان در وصف آن ایام به من گفت «آن زمان وضع کشور خیلی بحرانی بود. از جمله چالش کردستان و جدایی‌طلبان گوشه و کنار کشور. آن زمان در جریان این مناظرات تلویزیونی، یک آقایی در حاشیه برنامه درباره آینده کشور ابراز نگرانی و به صراحت پیش‌بینی کرد که این انقلاب با ارتحال امام (ره) ساقط می‌شود و کشور به سرنوشت جنگ داخلی آن زمان لبنان دچار خواهد شد».

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب فراتر از مرز‌ها در حال توسعه است، تأکید کرد: در طول این ۳۵ سال هرچه امام (ره) فرمود، مو به مو درحال اجراست. امام (ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود. امروز می‌بینیم این صهیونیست‌های خبیث به چه وضعی درآمده اند. آن زمان به جز چند شیعه معدود در لبنان، هیچکس معتقد به مقاومت نبود، اما امروز از یمن تا سوریه، کشور‌ها به محور یکپارچه مقاومتی تبدیل شده‌اند که اسرائیل را به محاصره درآورده‌اند. امام (ره) فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، با وجود این همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه‌ها، انقلاب نه‌تن‌ها حفظ شده، بلکه فراتر از مرز‌ها و فکر‌ها در حال توسعه است.

برچسب‌ها:

نظر شما