شناسهٔ خبر: 67056643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه شاهرود: امروز مسأله اول دنیا فلسطین است/اخلاق مداری لازمه انتخاب درست

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین بی‌نظیر است و طوفان الاقصی کاری کرد که مسأله فلسطین مسأله اول دنیا شد.

صاحب‌خبر -

امام جمعه شاهرود: امروز مسأله اول دنیا فلسطین است/اخلاق مداری لازمه انتخاب درستبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با تسلیت شهادت امام جواد (ع) با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در مورد فرزندش امام جواد (ع) اظهار کرد: ولایت امام جواد (ع) ۲ اثر مهم دارد که اول درجات را بالا می‌برد و دوم بدی‌ها تبدیل به خوبی‌ها می‌شود و این ولایت باید عملی و عینی باشد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع عزاداران سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: مسأله فلسطین دغدغه اول امام راحل از قبل انقلاب بوده‌است و امام راحل تاکید داشتند با پیمان‌ها مشکلات فلسطین حل نمی‌شود و ملت فلسطین باید به پا خیزند تا حل شود.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه با عملیات طوفان الاقصی جهان در حال تغییر است، افزود: مقاومت ملت مظلوم فلسطین بی‌نظیر است و طوفان الاقصی کاری کرد که مسأله فلسطین مسأله اول دنیا شد.
وی با اشاره به مدیریت جدید رئیس جمهور شهید از کلام مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبری دلشان برای رئیس جمهور شهید سوخت، چون مطالبی که امروز بیان می‌شود در زمان زنده بودن ایشان بیان نشد و طور دیگری بیان می‌شد و باید رفتار رئیس جمهور شهید سرمشق انتخاب رئیس جمهور آینده باشد.
امینی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص تشییع پیکر رئیس جمهور شهید، تصریح کرد: حضور مردم در این تشییع برای دنیا پیام داشت و باید این حماسه را به حماسه انتخابات ریاست جمهوری گره بزنیم و فردی را تعیین کرد که راه شهدای خدمت را ادامه دهند.
وی با تاکید بر اخلاق مداری در انتخابات، گفت: رئیس جمهور شهید در دوره انتخابات تحقیر شد و این معیار است که در مناظرات می‌توان به خوبی دریافت که فرد توهین می‌کند یا تبیین می‌کند و باید ولایت‌مدار باشد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به ویژگی رئیس جمهور شهید که با دنیا ارتباط برقرار کرد و به دشمن لبخند نزد، گفت: باید مراقب باشیم در انتخابات به چه کسی رای می‌دهیم و باید ویژگی‌های رئیس جمهور شهید را مد نظر قرار داد و مراقب باشیم که کشور به عقب باز نگردد.

وی با تاکید بر رعایت آبروی ملی توسط کاندیدا‌های ریاست جمهوری، افزود: عده‌ای هم اکنون کاندیدا شده‌اند که نمی‌توانند کشور را اداره کنند و خودشان هم می‌دانند و در تبلیغات انتخابات هم باید مراقب این مورد بود که چه کسی آبروی نظام را حفظ می‌کند.
امینی با بیان اینکه در دنیابی‌نظیر است که مردم در صحنه باشند برای تعیین سرنوشت خود، گفت: کمتر از سه ماه باز انتخابات در کشور برگزار خواهد شد و حساسیت‌های خود را داراست.
وی با اشاره به مناسک حج و عید قربان و عید غدیر، افزود: روز ازدواج آسان در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) در پیش روست و ازدواج آسان و برطرف کردن موانع ازدواج وظیفه همگانی مردم و مسؤولان است و باید موارد زاید ازدواج‌ها را کم کنیم تا مشکل جمعیت و فرزندآوری حل شود.
قبل از نماز جمعه، مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) با حضور نمازگزاران برگزار شد.

نظر شما