شناسهٔ خبر: 67056634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مراسم شهادت امام جواد علیه السلام در گتوند برگزار شد

به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید شاهپوری و حوزه شهری مراسم سخنرانی به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام در مسجد ابوالفضل العباس برگزار شد

صاحب‌خبر -


حجت الاسلام محمود عسکری در گفتگو با خبرنگار بسیج گتوند ضمن تسلیت شهادت حضرت جواد الائمه علیه السلام گفت :
 دوران زندگانی امام جواد علیه السلام از برهه های حساس در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه است، شیعیان پس از روزگای دشوار، مسیر پرتلاطم جریان های فکری و عقیدتی قرار داشتند و در برابر هجوم ظالمانه دشمنان پایداری می کردند.

پس از شهادت امام رضا علیه السلام، از آن جا که اراده الهی بر آن بود که رشته امامت جدا نشود، حضرت امام جواد علیه السلام در خردسالی از سن هفت یا هشت سالگی زمام قافله امت را به عهده گرفت.

امام جواد نخستین امام شیعه است که در خردسالی به امامت رسیده این مسئله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آن جا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید اما با آشکار شدن جلوه های الهی امامت آن امام، اندک اندک ابرهای تیره تردید کنار رفت و خصانیت خورشید امامت امام آشکارا پدیدار شد.
تقی از القاب معروف امام جواد علیه السلام است و این لقب از واژه تقوا به معنای خود نگهداری، پرهیز و پروا از گناه آمده است.
وجود پرفیض امام جواد علیه السلام منبع تقوا، پرهیزکاری و آمرزنده راه کمال پارسایی بود و بر این امر دوست و دشمن اتفاق نظر داشتند و اختصاص این لقب به دلیل جلوه و ظهور خاصی است که تقوای الهی امام همام، در اجتماع آن روز داشت و جهانی از پاکی، عفاف و تقوا را فرا راه دیدگان مردمان قرار داده بود وگرنه تمامی امامان از صفت تقوا و عصمت الهی برخوردارند چنان که همه آنان شکافنده های علم امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) فرو برنده خشم و امام زین العابدین(ع) یعنی زيباترين روح پرستنده، هستند.

نظر شما